Od redakcji
Czy zastanawialiście się, czym jest i od czego zależy satysfakcja klientów? Odpowiedź na to pytanie nabrała szczególnego znaczenia w czasie pandemii. Nie da się ukryć – dokonuje się rewolucja w postawach, zachowaniach, upodobaniach i potrzebach klientów. W czym rzecz? Chodzi o empatię i emocje. Nie wierzycie? Przeczytajcie!
Mimo pandemii, a właściwie zwłaszcza teraz, w naszym banku mamy wyostrzony słuch na potrzeby i emocje klientów. Jak to robimy? Pierwszy przykład – zapewnienie ciągłości zdalnego wsparcia klientów poprzez Contact Centre („Jak przenieść Contact Centre do domu i uczynić je lepszym”). Drugi – połączenie technologii i potrzeb klientów biznesowych („Rozwijamy naszą apkę. Z powodzeniem!”). Bo opinia klienta i satysfakcja z otrzymywanych usług to jedne z najważniejszych aspektów wpływających na rozwój, kondycję i pozycję firmy. To wielkie wyzwanie badawcze i strategiczne. Zastanawiam się, jakie rozwiązanie zaproponowałby nam lis, a jakie jeż? To poważne pytanie, które wbrew pozorom nie ma nic wspólnego z zoologią. O sposobach myślenia, argumentowania i działania lisów i jeży przeczytacie w tym wydaniu „Baśki” („Lisy i jeże, czyli pułapka eksperckości”).
Bądź tak blisko swoich klientów, aby powiedzieć im, czego chcą, zanim sami się na to zdecydują.
Steve Jobs
Na dobrostanie klientów zależy markom na całym świecie
Cokolwiek by jednak powiedzieć, to klient z produktem musi czuć się dobrze i wygodnie. To swoisty dobrostan, na którym zależy markom na całym świecie. Dziś już wiemy, że dobrostan ma ogromne znaczenie także wewnątrz organizacji. Bo tylko szczęśliwi ludzie mogą projektować produkty i usługi, które polubią i pokochają klienci. I właśnie na temat najnowszych wyzwań i historii wellbeingu w naszym banku z czasów, kiedy nikt jeszcze tak go nie nazywał, przeczytacie w rozmowie o dobrym życiu z Ewą Łuniewską, wiceprezes zarządu – patronką programu Wellbeing w ING Banku Śląskim („Wellbeing to nasze wspólne zadanie”).
W tym wydaniu kontynuujemy także nasze cykle. W najstarszym („Bądź eko”) przypominamy kilka prostych sposobów na to, jak każdy z nas może wpływać na poprawę jakości powietrza jesienią i zimą („I ty możesz walczyć ze smogiem”). Z kolei w cyklu #BohaterowieDlaKlimatu piszemy o tym, że troska o planetę to nie tylko okazjonalne akcje, lecz przede wszystkim styl życia, który może inspirować innych („Ekowolontariuszki w trosce o planetę”). A w cyklu poprawnej polszczyzny i prostego języka „Po prostu” z myślą o świątecznej przerwie i sezonie prezentowym podsuwamy Wam kilka interesujących książek, które zaciekawią nie tylko ekspertów z naszej branży („6 książek, dzięki którym lepiej dogadasz się z innymi (i z sobą też)”). I jakby tego było mało, w naszej najnowszej serii „Storytelling danych” pokazujemy kilka prostych sposobów na to, jak wpływać na odbiorcę i zdobywać jego uwagę, kiedy przygotowujemy prezentację zawierającą wiele skomplikowanych danych („Jak dane wpadają nam w oko”). O komentarz dotyczący najważniejszych zjawisk wpływających na sytuację gospodarczo-ekonomiczną na świecie i w Polsce poprosiliśmy zaś naszych ekspertów z Biura Analiz Makroekonomicznych. Tym razem podjęliśmy temat inflacji („Inflacyjny pejzaż na świecie i w Polsce”).
A może by tak chwycić za pióro? Pomyśl o swoich wyzwaniach na 2022 rok!
Tym, co wyróżnia „Baśkę” spośród innych magazynów wewnętrznych dla pracowników firmy, jest to, że pismo tworzone jest przez samych pracowników. Nasz magazyn nie jest „tubą zarządu”, która służy do obwieszczania nowych zasad, regulaminów czy projektów. To pracownicy sami zgłaszają tematy i piszą artykuły. Czasem są to eksperckie analizy lub artykuły monograficzne poświęcone obszarom specjalizacji autora. Czasem to relacje z ważnych dla naszej społeczności wydarzeń. Czasem wreszcie to ciekawe historie, które mogą sprawić, że spojrzymy inaczej na znane produkty i usługi. Możliwości jest wiele! „Baśka” ukazuje się w wersji elektronicznej, co daje dodatkowe możliwości prezentowania treści – także w postaci multimediów.
Nasze grono autorów ciągle się powiększa. Warto pomyśleć o „redaktorskim wyzwaniu” w swoich planach rozwojowych na rok 2022. Być może będzie to napisanie artykułu dla „Baśki”. Zapraszamy na łamy!
A tymczasem zapraszam do czytania. Życzę dobrej lektury.
Anna Waśniowska, redaktor naczelna „Baśki”, ekspert ds. komunikacji, Pion CEO