Archiwum numerów

    Rozwijamy naszą apkę.Z powodzeniem!ING Business

    Z bankiem na ty Autor : Przemysław Klimek 5 minut czytania

    Ponad rok temu, w maju 2020 roku, udostępniliśmy naszym klientom zupełnie nową wersję aplikacji mobilnej ING Business. Wydanie nowej aplikacji to dopiero początek – teraz pracujemy nad wdrażaniem nowych funkcji, poprawianiem doświadczeń użytkowników oraz budowaniem długofalowej strategii rozwoju naszej apki. 

    Tuż po wydaniu nowej wersji aplikacji skupiliśmy się na zupełnie nowych funkcjach, których klienci mobilni dotąd nie mieli, i sukcesywnie im je udostępniamy. W rezultacie już dziś nasza apka umożliwia klientom potwierdzanie logowania się do systemu przeglądarkowego w aplikacji mobilnej (zamiast SMS-a) i wideoweryfikację. Poza tym ma nowy, wygodny kreator przelewu (podatkowego i do dowolnego odbiorcy), pozwala na pobieranie i udostępnianie wyciągów, powielanie i zwrot przelewów, a także podgląd i autoryzację większości wniosków. Jest prościej, szybciej i wygodniej. 

    W badaniu NPS osiągnęliśmy najwyższy wynik

    Ciągły rozwój aplikacji, na bieżąco wprowadzane usprawnienia oraz nowe funkcje spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników. Wyrazili to w badaniach NPS, w których średni wynik od wydania nowej aplikacji mobilnej wzrósł aż o 10 punktów, osiągając w drugim kwartale 2021 roku najwyższy poziom w historii.

    Usprawnienia i nowe funkcje w naszej apce wzbudzają entuzjazm użytkowników. Teraz jest prościej, szybciej i wygodniej.

    Wykorzystujemy grupowe komponenty 

    Należy podkreślić, że nasza aplikacja mobilna nie jest budowana w oderwaniu od „dużego” systemu ING Business. A ten przechodzi teraz jedną z największych zmian w swojej historii – w ramach projektu Yennefer powstaje nowy Great ING Business (GIB), tworzony w zgodzie z technologią grupową TPA (touch-point architecture). Także w aplikacji mobilnej zdecydowaliśmy się na wykorzystanie grupowych komponentów (np. Mobile SDK). Dzięki temu uprościmy aktywację aplikacji oraz skrócimy i dopracujemy proces zatwierdzania logowania się do przeglądarkowej wersji systemu. 

    Jesteśmy w czołówce rankingu

    Chcemy wyznaczać trendy, dlatego w tym roku podjęliśmy współpracę z agencją badawczą Kinaole, która przeprowadziła dla nas wnikliwą analizę rynku aplikacji mobilnych dla klientów korporacyjnych. Dzięki badaniu wiemy dokładnie, które obszary naszej aplikacji musimy poprawić lub rozwinąć, a w których oferujemy już więcej niż konkurencyjne rozwiązania. Wiemy też, gdzie szukać szans na wyróżnienie się i wdrożenie funkcji, które jeszcze nie są dostępne w żadnej z ośmiu badanych aplikacji. Kinaole przygotowała dla nas również ranking wszystkich badanych aplikacji – bazujący na dostępności funkcji, ocenie interfejsu oraz łatwości wykonania najważniejszych procesów (wykres). 

    Ranking aplikacji mobilnych dla klientów korporacyjnych



    Ranking sporządzony na podstawie badania przeprowadzonego przez Kinaole sp. z o.o. na zlecenie ING Banku Śląskiego

    Według oceny agencji nasza aplikacja zajmuje drugie miejsce wśród aplikacji bankowych dla klientów korporacyjnych – wyróżniamy się intuicyjnym i nowoczesnym interfejsem, zrozumiałymi procesami, a także mamy szeroki wachlarz dostępnych funkcji.

    Jeszcze lepiej rozumiemy zachowania klientów 

    W tym roku skupiamy się na stworzeniu strategii rozwoju aplikacji mobilnej ING Business. Analiza WSZYSTKICH opinii klientów ze sklepów Google Play oraz App Store, a także tych przesłanych nam w ramach badania NPS z dwóch ostatnich lat, pozwoliła określić najczęściej wskazywane obszary do rozwoju naszej aplikacji. Z kolei rozmowy z przedstawicielami doradców oraz Business Centre potwierdziły słuszność tych propozycji i ułatwiły nam wypracowanie priorytetów. Na tej podstawie przeprowadziliśmy specjalnie zaprojektowane badania jakościowe użytkowników – teraz jeszcze lepiej rozumiemy ich zachowania, dzięki czemu wprowadzane przez nas zmiany będą lepiej odpowiadały na potrzeby klientów.

    Wciąż wdrażamy kolejne funkcje 

    Robimy to po to, aby nasi klienci mogli wykonywać jeszcze więcej czynności wprost z telefonu. Już wkrótce udostępnimy m.in. moduł kart użytkownika (lista kart oraz historia transakcji) znany już z desktopowego systemu ING Business dla użytkowników kart. Planujemy również wdrożyć potwierdzanie transakcji internetowych metodą 3DS z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Jednak zupełną nowością dla klientów będzie BLIK, który obecnie nie jest jeszcze dostępny w żadnej z konkurencyjnych aplikacji bankowych.

    Przemysław Klimek, Tribe Business Banking Global Digital Platform,
    Anna Ostrowska i Aleksandra Prokop, Zespół Customer Experience