Archiwum numerów

    Przejdźz brandingiem na ty #2 Brandbook Grupy ING

    Po godzinach Autor : Lena Karyś 1 minuta czytania

    Niby nie szata (ubiór, styl, sposób mówienia, zachowania, gestykulacja itp.) zdobi człowieka, ale… jak cię widzą, tak cię piszą. O tym, żeby się przygotować do spotkania, a później dobrze zaprezentować, pamiętamy wszyscy. Ale czy zwracamy uwagę na to, jak „wyglądają” nasze służbowe maile? Z tym bywa różnie, dlatego zapraszam Cię na drugą lekcję dotyczącą brandingu.

    Każdego dnia wysyłasz od kilku do kilkunastu maili. Pewnie często nie zwracasz uwagi, w jakiej formie przekazujesz wiadomość. Chcesz po prostu jak najszybciej przesłać jakąś treść. Te maile są także Twoją wizytówką – odzwierciedlają Twoje zaangażowanie i profesjonalizm. Dlatego warto wiedzieć, co robić, aby zrobić dobre wrażenie :-).

    Kto jest kim?

    Pod każdym mailem powinniśmy się podpisać. To podstawowa i każdemu znana zasada. Ale czy pamiętamy o aktualizacji stopek? Niestety nie i w mailach mamy wiele nieaktualnych adresów korespondencyjnych, starych nazw stanowisk oraz nieaktualnych logotypów.  To, jak powinny wyglądać stopki, zobaczysz w ING Today na stronie brandportalu, gdzie wygenerujesz swoja stopkę.

    Pamiętaj, aby nie dodawać żadnych elementów do stopki. Zdjęć, haseł, życzeń albo linków. Stopka powinna zawierać tylko takie informacje jak poniżej.

    Mail jak malowany 

    Zdarza Ci się wysyłać komunikację do większej liczby osób? Do swojego zespołu, a może pionu? Jeśli tak, to ważne, aby wykorzystać specjalnie przygotowane formatki. Dzięki temu Twój mail będzie wyglądał profesjonalnie i będzie dużo przyjemniejszy w odbiorze. Wszystkie wzory formatek znajdziesz w ING Today na stronie Brandportalu. Poznasz tam zasady tworzenia poprawnych maili, przygotowane wzory formatek oraz pliki PowerPoint z szablonami zdjęć. Jeśli będziesz mieć pytania lub wątpliwości, napisz na skrzynkę: komunikacja_wewnetrzna@ing.pl.

    Kliknij w Brandportal 

    Mamy nadzieję, że po dzisiejszej lekcji będziesz mistrzem maili. Pamiętaj, że z głównej strony ING Today łatwo przejdziesz do wszystkich wytycznych i szablonów. Pod wyszukiwarką ludzi kliknij w Brandportal.

     

    Lena Karyś, Centre of Expertise Communication and Brand Experience