Kosmiczne pomysły, innowacyjne rozwiązania AI Trek 2024
AI Trek to ogólnobankowy program rozwojowy, w którym zachęcamy pracowników do generowania pomysłów na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Wspólnie szukamy rozwiązań, dzięki którym bankowanie z nami będzie jeszcze łatwiejsze, a praca naszych ekspertów przyjemniejsza.
W ubiegłym roku po raz kolejny wyruszyliśmy w kosmiczną podróż pod hasłem „Wdrażam AI”. Skupiliśmy się na wdrożeniu pomysłów z zeszłorocznej edycji i przyglądaliśmy się wypracowanym rozwiązaniom. Dzięki temu wzajemnie inspirowaliśmy się do dalszego rozwoju AI w banku.
Coraz bardziej zaawansowane pomysły
Nawiązaliśmy współpracę z profesorem Włodzisławem Duchem, który wprowadzał nas jeszcze głębiej w świat sztucznej inteligencji. Spotkaliśmy się z przedstawicielami firm technologicznych, którzy zaprezentowali rozwiązania AI wprowadzone w ich branży. Zorganizowaliśmy trzy dema AI Trek, podczas których nasi koledzy i koleżanki prezentowali efekty swoich prac nad budową i wdrożeniami rozwiązań AI w banku.
Z roku na rok w program angażuje się coraz więcej pracowników. Dla nas to ogromna satysfakcja. Widzimy, że takie działania są ważne i potrzebne dla rozwoju kompetencji pracowników i wzrostu poziomu ich świadomości na temat nowoczesnych technologii. Pomysły na wykorzystanie narzędzi AI są coraz bardziej zaawansowane i przemyślane.
Zwycięzcy AI Trek 2024
Podczas finału sześć najlepszych zespołów tegorocznej edycji programu zaprezentowało swoje pomysły. Spośród nich członkowie zarządu wyłonili zwycięzców.
I miejsce
Podsumuj.ai. Narzędzie ma automatycznie generować podsumowanie spotkania wideo z klientem, z możliwością jego edycji przez specjalistę. Dzięki mechanizmowi speech to text nagrana rozmowa zostanie przełożona na tekst, na którego podstawie mechanizm wygeneruje spersonalizowane podsumowanie dla klienta. Rozwiązanie oszczędzi czas specjalistów, zwiększając przestrzeń na rozmowę z klientami i rozwój eksperckości. (Łukasz Parzyk, Joanna Cieluch, Magdalena Kozłowska)
II miejsce
CRAB, czyli Complaint Response Assistance & Beyond. To kompleksowe rozwiązanie z obszaru reklamacji, które pozwoli rozpoznać rodzaj zgłoszenia klienta i przypisać do specjalisty najbardziej właściwego względem tematu zgłoszenia. Dodatkowo na podstawie wcześniejszych odpowiedzi i danych z systemów przygotuje projekt odpowiedzi dla klienta. W przyszłości rozwiązanie wykorzystamy także poza obszarem reklamacyjnym. (Adam Bilek, Damian Malinowski, Marcin Popiel, Piotr Bielecki, Tomasz Nowak)
III miejsce
Identyfikacja awarii. Rozwiązanie ma za zadanie identyfikować anomalie w systemach IT. Wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, rozwiązanie będzie analizowało dane w czasie rzeczywistym, wykrywając nietypowe wzorce i potencjalne zagrożenia. System umożliwi szybsze reagowanie na incydenty, minimalizując ryzyka przestojów. (Krzysztof Kula, Mariusz Sokół, Piotr Hejczyk)
Pomysły gotowe do wdrożenia
W program AI Trek 2024 zaangażowało się 2000 osób, 162 osoby zgłosiły 92 pomysły. Gospodarze wydarzenia Alicja Żyła i Sławomir Soszyński podkreślali, że tegoroczne pomysły są na bardzo zaawansowanym poziomie, gotowe do wdrożenia, a my dysponujemy technologią, żeby te rozwiązania wdrożyć.
Barbara Stańczyk – Załoga AI Trek
Operational Intelligence Tribe