Wzmacniamy kulturę ESG w naszym bankuBadanie „Czy ESG ma znaczenie?”
Badanie świadomości tematów związanych z ESG wśród pracowników ING ujawniło Wasze potrzeby w tym względzie. To dla nas ogromna dawka informacji i inspiracji, z których korzystamy, opracowując działania komunikacyjne i edukacyjne na 2024 rok. Będą one odpowiedzią na te potrzeby.
W 2023 roku zapytaliśmy pracowników ING o to, czy interesują się tematami ESG, skąd czerpią wiedzę i jakie podejmują działania. 91 proc. badanych uznało, że ESG i zrównoważony rozwój to tematy bardzo ważne lub ważne. Co więcej, 89 proc. stwierdziło, że interesuje się tymi zagadnieniami.
Dziękujemy, że wzięliście udział w badaniu i podzieliliście się swoimi opiniami, spostrzeżeniami i konkretnymi potrzebami, jak możemy jeszcze lepiej wzmacniać kulturę ESG w ING. W badaniu powiedzieliście nam, że poszukujecie informacji na temat ESG i zrównoważonego rozwoju. Dlatego zachęcamy Was do śledzenia na bieżąco naszej strony ESG w ING Today, kanału edukacyjnego w My Learning oraz naszej strony internetowej: ESG w ING Banku Śląskim.
To powód do dumy!
Wiedza i świadomość to jedno, ale czy przekładamy to na konkretne działanie? Prawie 70 proc. uczestników badania wie, jak ich cele i zadania linkują do naszej Strategii ESG. To ważne, bo zrównoważony rozwój jest elementem naszej codzienności i cieszymy się, że tak wielu pracowników to zauważa. Rozumiemy też, że nie jest to łatwe, dlatego jeżeli właśnie pracujecie nad ustalaniem konkretnych celów ESG i szukacie inspiracji, porozmawiajcie o tym w Waszych zespołach lub napiszcie do nas na adres: esg.kontakt@bsk.intranet.
ESG ma znaczenie – przyznaje to ponad 90 proc. ankietowanych!
– Za nami drugie badanie świadomości ESG. Liczny udział w ankiecie (ponad tysiąc osób) traktuję jako wyraz Waszego dużego zainteresowania i chęci angażowania się w tematy zrównoważonego rozwoju. Ankieta dała nam również szerszy obraz tego, jakie znaczenie ma dla wszystkich pracowników obszar ESG i ile o nim w organizacji wiemy. Dostarczyła wielu cennych i merytorycznych wskazówek, pozwalających nam wzmacniać kulturę, w której centrum jest ESG. Bo przyszłość to nasza wspólna odpowiedzialność – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, Chief ESG Innovation Officer.
Inspirujące wyniki badania
Skuteczne wdrażanie ESG w banku wymaga działań każdego z nas. Potrzeba wielu zarówno mniejszych, jak i większych kroków, które realizujemy każdego dnia. To Wasze zaangażowanie, profesjonalizm, pasja, umiejętność współpracy wokół wspólnego celu pozwalają nam budować dzisiejszą pozycję i z optymizmem myśleć o dalszym rozwoju w duchu ESG.
Poniżej prezentujemy wyniki listopadowego badania, w którym wzięło udział 1086 osób. To ogromna dawka informacji i inspiracji, z których korzystamy, rozwijając plan działań edukacyjno-komunikacyjnych na 2024 rok.
Wasze głosy mają dla nas znaczenie!
Dlatego działania komunikacyjne i edukacyjne w 2024 roku będą odpowiedzią na Wasze potrzeby:
Joanna Sobótka-Klimczak, Centrum Eksperckie ESG Innowacje