Tak działaliśmy w Czarny Piątek Specjalna oferta pożyczek
Black Friday na dobre wpisał się w zakupowy kalendarz Polaków. Również w ING po raz kolejny przygotowaliśmy specjalną ofertę pożyczek na ten okres, którą wsparliśmy działaniami marketingowymi. Czy akcja i tym razem okazała się sukcesem? Przekonajcie się!
Promocje związane z Black Friday co roku zaczynają się wcześniej, teraz mówimy już w zasadzie o okresie Black Weeks. Jesteśmy bombardowani komunikatami o wyjątkowych promocjach, obok których często trudno przejść obojętnie. Jak w to wszystko ma się wpisać z ofertą pożyczek bank, który od lat namawia do rozsądnego, odpowiedzialnego pożyczania i kwestionuje ślepy konsumpcjonizm?
Czy święto zakupów może iść w parze z odpowiedzialnym pożyczaniem?
To pytanie zadajemy sobie co roku, tworząc plan komunikacji pożyczek na Black Weeks. Bierzemy pod uwagę również nastroje konsumenckie i sytuację rynkową (wysokość stóp procentowych, inflację itp.).
W tym roku główną myślą kampanii internetowej promującej pożyczki w okresie Black Weeks była idea smart shoppingu.
Wspieraliśmy klientów w skorzystaniu z najlepszych okazji roku, dzięki którym stawiane sobie cele i plany możemy zrealizować taniej. Taką okazją była też sama oferta pożyczki na Black Weeks – bez prowizji i z atrakcyjnym oprocentowaniem, po prostu najkorzystniejsza oferta cenowa w tym roku, dla wszystkich bez wyjątku (dla nowych i obecnych klientów). Można z niej było skorzystać od 12 listopada aż do 4 grudnia.
Szerokie działania
Pożyczki w ramach oferty Black Weeks promowaliśmy już szósty rok z rzędu. Przy tej kampanii co roku uczymy się czegoś nowego i wprowadzamy usprawnienia. W ostatniej edycji poza reklamami bannerowymi, w social mediach, wyszukiwarce oraz oczywiście w direct marketingu nowością była emisja reklam w serwisie YouTube. Zadbaliśmy również o część edukacyjną akcji: w social mediach opublikowaliśmy rady, jak robić zakupy z głową i „nie popłynąć” na promocjach.
Bardzo dobre wyniki
Mimo wzmocnionej aktywności konkurencji i innych firm reklamujących się w okresie Black Weeks nasza komunikacja została zauważona i spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem odbiorców:
- klikalność w reklamy zwiększyła się o połowę w porównaniu z okresem przed promocją;
- mieliśmy o 80% więcej użytkowników na stronie poświęconej ofercie;
- złożono o ponad 70% więcej leadów kontaktowych na stronie z ofertą pożyczki vs. okres przed promocją;
- nastąpił dwucyfrowy wzrost wartości udzielonych pożyczek, zarówno w porównaniu z okresem przed promocją, jak i w porównaniu z zeszłoroczną edycją Pożyczki na Black Weeks.
Te bardzo dobre wyniki sprzedaży były efektem działań mediowych połączonych z bardzo dobrą ofertą i pracą naszych specjalistów.
Małgorzata Rilling, Centre of Expertise Communication and Brand Experience