Archiwum numerów

    Chcesz zautomatyzować proces?Poznaj Ferryt!Technologia na usługach optymalizacji

    Z bankiem na ty Autor : Anna Molenda, Paulina Strzopa 1 minuta czytania

    W Operational Digital Transformation Tribe usprawnianie procesów jest naszą codziennością. Szukamy nowych możliwości optymalizacji procesów z użyciem technologii. Jednym z narzędzi, które z sukcesem wykorzystujemy, jest platforma low code – Ferryt.

    W ostatnim czasie wykorzystaliśmy platformę Ferryt do automatyzacji procesu udzielania odpowiedzi na zapytania z instytucji zewnętrznych, takich jak na przykład sądy, prokuratury, policja czy urzędy skarbowe. Jako bank jesteśmy zobligowani udostępniać im informacje dotyczące danych osobowych i kontaktowych naszych klientów, ich rachunków, udzielonych zobowiązań, wydanych kart, dokonanych transakcji, historii logowań do bankowości elektronicznych, złożonych reklamacji, udostępnienia dokumentacji i wielu innych.

    Jak się pewnie domyślacie, zazwyczaj instytucje te wnioskują nie o bieżące dane, które są łatwo dostępne, lecz o informacje za okres, w którym popełniono przestępstwo lub doszło do jakiegoś innego zdarzenia. Do tej pory pozyskiwaliśmy je manualnie. Proces był czasochłonny i wymagał dużego zaangażowania – źródeł wymaganych danych jest wiele, a wolumen sięga niejednokrotnie nawet kilkuset zapytań dziennie. Dlatego gdy tylko pojawiła się możliwość automatyzacji dzięki wykorzystaniu Ferrytu, postanowiliśmy działać.

    Naszą siłą jest współpraca

    Wiemy z doświadczenia, że tylko dobra współpraca może przynieść sukces. Tak było i tym razem. Nasz agile’owy zespół, działający w ramach projektu COO NextGen, tworzą ekspertki i eksperci z trzech jednostek: Circle Zapytania Klienta Instytucjonalnego (Super Circle Obsługa Klienta Detalicznego), Expert Team Experience Design (Centre of Expertise – Process Excellence) oraz squadu Dragonfly (Operational Digital Transformation Tribe). Pracowaliśmy wspólnie na każdym etapie, budując, wdrażając i usprawniając nasze rozwiązanie krok po kroku. Prace nad automatyzacją zajęły nam kilka miesięcy. W tym czasie zintegrowaliśmy się z kilkunastoma aplikacjami, do których podpięliśmy 58 API, czyli zestawów reguł, które umożliwiają przesyłanie danych między nimi.

    Dzięki temu rozwiązaniu pracownik nie musi szukać potrzebnych informacji w wielu systemach czy aplikacjach bankowych – robi to Ferryt. Łącznie zrealizowaliśmy 991 zadań. I to wszystko z uśmiechem na ustach, bo usprawnianie procesów jest wpisane w nasze DNA.

    Uodporniliśmy się na wzrost wolumenów

    W wyniku zmiany powstało intuicyjne narzędzie, dzięki któremu uodporniliśmy się na wzrost wolumenów, a zaoszczędzony czas możemy przeznaczyć na rozwój umiejętności eksperckich. Na tym jednak nie poprzestajemy, bo ciągle widzimy możliwości usprawnień w procesie. Na nasz wniosek są tworzone kolejne API, raporty i bazy, dzięki którym będą możliwe dalsze zmiany.

    Jesteście ciekawi, jak wygląda proces?

    Szukacie inspiracji, pomocy lub potwierdzenia, że i Wasz manualny proces można zautomatyzować? A może chcecie się dowiedzieć, jak wygląda praca nad usprawnieniami w ramach projektu COO Next Gen? Jeśli tak, skontaktujcie się z nami – chętnie podzielimy się zdobytą wiedzą i doświadczeniem.

    Anna Molenda, Paulina Strzopa, Operational Digital Transformation Tribe