Archiwum numerów

    Buduj swoją markę Jak prowadzić konto na LinkedInie

    Po godzinach Autor : Anna Koper-Przybyszewska 3 minuty czytania

    Wiecie, że konto ING Polska na LinkedInie obserwuje już ponad 45 tys. osób? Ten wynik to również efekt Waszego codziennego wsparcia i zaangażowania. Dziękujemy za to!

    ING Polska jest w TOP 1 pod względem zaangażowania banków na LinkedInie (45 tys. reakcji, komentarzy, udostępnień vs. BNP 35 023) oraz częstotliwości komunikacji pomiędzy bankami na tym portalu (472 posty vs. Millenium 430). Liczba pracowników ING na LinkedInie wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat o 48 proc., do 3600. Natomiast liczba obserwujących profil banku wzrosła o 21 proc. r/r, do 44 766. Zgodnie z zasadą, że razem możemy więcej, zachęcam do aktywnego dzielenia się wiedzą i doświadczeniem na LinkedInie. Jeżeli jeszcze nie korzystacie aktywnie z tej platformy, poniżej znajdziecie krótki poradnik, od czego warto zacząć.

    Do dzieła!

    Masz konto, ale nie pamiętasz, jak wygląda? Uzupełnij swój profil. Od czego zacząć? Najpierw zaloguj się na swoje konto na LI i sprawdź, czy Twój profil zawiera aktualne:

    • zdjęcie profilowe – nie bój się uśmiechu, zdjęcie na LI powinno być wizytówką, ale nie musi być smutne;
    • informacje o doświadczeniu zawodowym – daj się poznać i stwórz swoje krótkie biznesowe bio. W 120 znakach możesz zasygnalizować swoje mocne strony i obszary kompetencji;  
    • certyfikaty uzyskane na szkoleniach i potwierdzające umiejętności, a także otrzymane nagrody i wyróżnienia – pochwal się osiągnięciami;
    • zdjęcie w tle – na brandportalu znajdziesz kilka propozycji.

    Konto zaktualizowane? To teraz czas na zbudowanie sieci kontaktów, zatem:

    • zaobserwuj profil ING Polska – dzięki temu będziesz na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie;
    • zaproś do sieci kontaktów współpracowników – networking w sieci to świetna okazja do wymiany poglądów zawodowych. To także okazja do nauki oraz możliwość docenienia innych za ich sukcesy;
    • dołącz do grup i obserwuj ludzi – poszerzysz w ten sposób swoją listę kontaktów i zwiększysz zasięgi swoich publikacji.

    Wskazówka: pozwól się łatwo znaleźć innym i spersonalizuj swój link na LI, a na prezentacjach dodawaj kod QR kierujący do Twojego profilu.

    Nie musisz pisać postów, żeby budować markę osobistą

    Pisanie komentarzy i udostępnianie materiałów opublikowanych przez innych to doskonała okazja do podzielenia się nie tylko swoim know-how, ale też do rozbudowania swojej rozpoznawalności jako specjalisty czy zaangażowania innych w merytoryczną dyskusję. Reagowanie na posty, które dotyczą tego, co aktualne, to doskonała okazja do podzielenia się swoimi doświadczeniami zawodowymi – dzięki temu można zostać zauważonym przez przedstawicieli branży, a także przez media. Reakcje na posty innych zwiększają zasięgi. Dlatego tak ważne jest, aby reagować na publikacje innych. Udostępniaj, komentuj, reaguj, dzięki temu zwiększy się widoczność postów.

    Wybieraj świadomie format postu

    • Opowiadanie historii? 
      Tylko tekst, ale tekst i obraz działają najlepiej.
    • Edukacyjne?
      Najlepiej sprawdza się film lub dokument.

    Warto być na bieżąco, dlatego odwiedzaj LinkedIn regularnie. Dzięki temu nie ominą Cię informacje o ciekawych inicjatywach i projektach.

    O czym warto pisać na LI? O swoich doświadczeniach

    Kluczem do napisania udanego postu jest pisanie o tym, co nas interesuje, i… dobra zabawa. Tworzenie angażujących postów naprawdę wciąga. Rozejrzyj się dookoła – zdziwisz się, ile fajnych inicjatyw dzieje się w Twoim najbliższym otoczeniu. Wystarczy zrobić zdjęcie i napisać krótki post. A jeśli nie lubisz robić zdjęć, to na pewno znajdziesz jakieś na naszym brandportalu.

     

    Co warto publikować 

    1. Podziel się informacjami o swoim ostatnim projekcieJeżeli możesz, opisz, co było największą trudnością i jak sobie z nią poradziliście w zespole. Zawsze warto podać jakieś dane, które pokażą skalę przedsięwzięcia i sukcesu. Dziel się dobrymi praktykami – taki autorski content jest na wagę złota. Przy okazji doceniaj innych nie tylko za wielkie sukcesy, lecz także za codzienną orange codową postawę. 
    2. Zapytaj innych o zdanie
      Rób ankiety, zadawaj pytania otwarte na temat danego pomysłu lub bieżących wydarzeń, nowych produktów czy innych aktualnie ciekawych tematów. Ludzie chętnie dzielą się swoimi opiniami. Oprócz wywołania dyskusji jest to świetny sposób, żeby lepiej zrozumieć Twoją grupę docelową.
    3. Chwal się
      Nowe szkolenie, wystąpienie na konferencji, certyfikat, kolejny kierunek studiów, a może awans? To wszystko jest powodem do dumy – podziel się dobrymi wiadomościami i przy okazji pokaż swój rozwój.
    4. Dziel się wiedzą
      Ciekawa książka lub artykuł, nowy podcast, branżowy blog, interesująca najnowsza wiadomość, a może nowe narzędzie, które ułatwiło Ci pracę? Daj znać innym! Dobra polecajka zawsze w cenie, a jeżeli dobrze uzasadniona – pozwoli Cię lepiej poznać i pokazać Twój sposób myślenia.

    A jeśli chcesz, ale się boisz? Sprawdź nasze szkolenia!

    Anna Koper-Przybyszewska, Centre of Expertise – HR