Gramy razem:dla przyszłych pokoleńGeneracje wobec etyki i zgodności z zasadami, cz. III
Tym razem zapytaliśmy nasze koleżanki i kolegów, jak rozumieją trzeci filar strategii ESG, czyli „G” (Governance – etyka i zgodność z regulacjami) w ramach współpracy międzypokoleniowej w naszym banku. Swoimi przemyśleniami podzieliły się z nami Katarzyna Kamińska, Emilia Łupińska i Katarzyna Drągowska.
Budujemy świadomość i kulturę ESG wśród naszych współpracowników i klientów. Dzielimy się wiedzą i współpracujemy, także w ramach współpracy branżowej. Wypracowujemy wspólne rozwiązania. Różne pokolenia, różne doświadczenia – jednorodne podejście. Etyka i zgodność z zasadami są dla nas kluczowe nie tylko w wymiarze zawodowym, ale również w osobistym.
Czym jest dla Was etyka? Jak rozumiecie postępowanie zgodne z zasadami naszego Pomarańczowego Kodu?
Katarzyna K. (40+): Jestem z pokolenia X. Pracuję w ING od 16 lat. Odkąd pamiętam, ING zawsze wyznawało strategię ESG. Etyka, zgodność z zasadami są wpisane w nasze codzienne obowiązki.
Emilka (30+): Jestem pokoleniem millenialsów, ludzi „cyfrowych”, przyzwyczajonych do uczenia się i korzystania z nowych rozwiązań. Odkąd pracuję w ING, a mija właśnie osiem lat, widzę, jak konsekwentnie stajemy się bankiem nowoczesnym, bezpiecznym, z zasadami – z poszanowaniem dla drugiego człowieka, z uważnością na potrzeby klienta i troszczącym się o dobro środowiska. Dbamy o świadomość i aktywne uczestnictwo w zmieniającej się rzeczywistości.
Katarzyna D. (40+): Pracuję w ING od 19 lat. Bardzo bliskie mojemu sercu jest stwierdzenie, że przyszłość to nasza wspólna odpowiedzialność, dlatego bardzo się cieszę, że mam możliwość obserwowania i uczestniczenia w realizowaniu przez ING strategicznych kierunków ESG. Dzięki licznym materiałom umieszczonym w ING Today czy platformie edukacyjnej My Learning chętnie poszerzam swoją wiedzę o zagadnienia związane z ESG. Bardzo serdecznie zachęcam do tego wszystkich :). Na rozgrzewkę szkolenie: „ESG i zrównoważony rozwój”, a dla osób chcących zgłębić tę tematykę „ESG dla profesjonalistów”.
Etyka i Pomarańczowy Kod to nasze zobowiązania wobec współpracowników, klientów, społeczeństwa. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę.
Katarzyna K. (40+): Czym jest dla mnie etyka? Otóż jest to odpowiedzialność, kierowanie się zdrowym rozsądkiem, uczciwość i rzetelne wykonywanie codziennej pracy. Indywidualne podejście do klienta i wzajemny szacunek pozwalają lepiej go poznać i pracować w zdrowym środowisku pracy. ING udostępnia nam taką możliwość, dając narzędzia, platformy, programy edukacyjne i rozwojowe. Wystarczą tylko nasze chęci, czy chcemy z tego skorzystać i się rozwijać. ING wspiera dbałość o środowisko, ulepszając nasze systemy i aplikacje dla klientów, abyśmy mogli stosować minimum formalności, np. zamiast drukować tony dokumentów – asystować klientom w bankowaniu.
Emilka (30+): Wszystko to zawiera się w naszym Pomarańczowym Kodzie i ściśle wiąże się z zasadami etycznymi. Dla mnie etyka to poszanowanie drugiego człowieka, otwartość na jego różnorodność, uważność i uczciwość w codziennym działaniu. Nie tylko prywatnie, ale także w biznesie. Zauważam to i bardzo doceniam w naszej organizacji.
Katarzyna D. (40+): „G” w strategii ESG to etyka i zgodność z zasadami. Czym są dla mnie te zagadnienia? Otóż traktuję je jako wzorzec czy zbiór zasad moralnych, którymi każdy z nas powinien się kierować w codziennej pracy. To złote zasady uczciwej i rzetelnie wykonywanej pracy, odnoszenia się z szacunkiem do innych, udzielanie wsparcia, rozwój – brzmi znajomo? Wiele z tych elementów zapisanych jest w naszym Pomarańczowym Kodzie.
Dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów – to nie puste hasło. Robimy to – tu i teraz.
Katarzyna D. (40+): Miło się patrzy na to, co ING robi w zakresie etyki i zgodności z zasadami. Wiele regulacji już stosujemy. Są też takie, które niebawem zaczną obowiązywać. Bardzo dbamy o bezpieczeństwo bankowania w tak trudnym czasie, w którym za każdym rogiem czają się cyberprzestępcy – służy temu ostatnie świetne rozwiązanie, jakim jest klucz MFA.
Doceniamy aktywność ING przy tworzeniu regulacji i zasad budujących naszą lepszą, wspólną przyszłość.
Katarzyna D. (40+): To, co jednak prywatnie najbardziej mnie cieszy, to Deklaracja Ekologiczna. Dlaczego? Bo od wielu lat ochrona środowiska i dbanie o nie jest dla mnie bardzo ważnym elementem codziennego życia. W Deklaracji Ekologicznej jest jakże prawdziwe stwierdzenie: „Wiemy, że aby wymagać od innych, najpierw musimy wymagać od siebie”. ING pokazuje, że nie są to tylko puste słowa. Nie trzeba szukać daleko. Przypominam sobie te tony papieru, które każde CLT zużywało w ciągu roku, a teraz asysta, MING DS, wyedukowany klient, który bankuje sam w domu. Każdy z nas może w ramach Pomarańczowego Kodu (Jesteśmy Odpowiedzialni) przyczyniać się do wypełniania choć w części Deklaracji Ekologicznej.
Bez względu na pokolenia działamy etycznie, opierając się na wartościach, zasadach, procesach. Wdrażamy regulacje i najlepsze praktyki rynkowe. Jesteśmy zawsze o krok do przodu.
Joanna Czynsz, Ewa Markiewicz, Piotr Cetnar, Społeczność Różnorodni