Czytelniejszy ekran, większy komfort klientówBankomaty/wpłatomaty ING w nowym stylu
Żyjemy w czasach wszechobecnych zmian. Jako bank nie pozostajemy obojętni wobec nowej rzeczywistości. W związku z tym jakiś czas temu postanowiliśmy wziąć pod lupę ekrany bankomatów i wpłatomatów z logo ING, które funkcjonowały niezmienione od wielu lat.
Wspólnie z kolegami z Tribe Customer Interactions oraz Centre of Expertise Doświadczeń Klientów postanowiliśmy odświeżyć wygląd ekranów, zamieszczonych w nich komunikatów i tchnąć w nie nowe życie. Burze mózgów i wiele godzin warsztatów zaowocowały ciekawym projektem na dużą skalę.
Lepsza komunikacja, większy komfort klientów
Celem zmian była przede wszystkim lepsza komunikacja i zwiększenie komfortu klientów podczas korzystania z urządzeń. Jak to osiągnęliśmy? Nowym, czytelniejszym układem ekranów, zmianą kolorystyki – czarne napisy na białym tle – i prostym językiem. Prezentujemy również zdjęcia, aby wywoływać pozytywne emocje u klientów.
Dzięki odpowiednim komunikatom zachęcamy klientów do korzystania z aplikacji mobilnej oraz do bycia eko dzięki niepobieraniu z urządzenia papierowych wydruków potwierdzających transakcje. Wprowadzone zmiany pozwoliły na zachowanie spójności z pozostałymi punktami styku klientów z naszym bankiem – wizualizacją w miejscach spotkań i wyglądem aplikacji. Zmiany wdrażaliśmy na urządzeniach stopniowo, zaczynając w połowie sierpnia, i dotyczą one wszystkich typów transakcji możliwych do wykonania w całej sieci urządzeń z logo ING.
W trakcie opracowywania nowego flow projekt został rozbudowany o komunikaty w języku ukraińskim oraz wymaganą kontrolę limitów dla klientów ukraińskich.
Klienci już wiedzą
O nowym stylu ekranów poinformowaliśmy naszych klientów na kilka sposobów:
- na stronie internetowej – wyszukiwarka bankomatów/wpłatomatów,
- w Moim ING,
- na ekranach LCD w miejscach spotkań,
- w Wirtualnym Asystencie,
- na ekranie powitalnym bankomatu/wpłatomatu.
Bardzo dziękujemy za wsparcie i współpracę przy projekcie pracownikom: Tribe Customer Interactions, Centre of Expertise Doświadczeń Klientów, Tribe Digital Transformation, Centre of Expertise Communication and Brand Experience i Tribe Cash Management oraz dwóm dostawcom – firmom ITCard i NCR.
Katarzyna Kardasz, Tribe – Obsługa Gotówki i Płatności