Archiwum numerów

    A może by tak zapłacić później? Płatności odroczone

    Z bankiem na ty Autor : Karolina Karwacka 2 minuty czytania

    Płatności odroczone to usługa, która umożliwia przesunięcie terminu zapłaty za zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów. Zazwyczaj termin spłaty możemy przesunąć o 30 dni, są też operatorzy, którzy pozwalają na nawet 45 dni wolnych od zapłaty za zamówienie.

    Płatności odroczone stają się popularne zarówno wśród kupujących, jak i właścicieli sklepów internetowych, dlatego coraz częściej pojawiają się one na liście dostępnych metod płatności. Po wybraniu tego sposobu zrealizowania transakcji klient jest przekierowany na stronę usługodawcy, który dokonuje indywidualnej weryfikacji danego płatnika.  

    Jak to działa?

    Po pozytywnej weryfikacji transakcja może zostać zrealizowana przez klienta – otrzyma on zamówienie, a zapłaty może dokonać w dogodnym czasie. Dostawca płatności odroczonej opłaca zamówienie użytkownika, dzięki czemu sklep otrzymuje całą należność od razu. Rozliczenie płatności odroczonych odbywa się później bezpośrednio między dostawcą usługi a klientem, który powinien uregulować należność w określonym terminie. Jeżeli tego nie zrobi, naliczane są dodatkowe opłaty w formie odsetek.

    Jest to rozwiązanie bardzo wygodne dla sklepów internetowych, ponieważ sprzedawca nie bierze na siebie ryzyka związanego z nieuregulowaniem należności przez klienta, a jednocześnie spełnia oczekiwania klientów, którzy chętnie korzystają z możliwości przesunięcia terminu spłaty.

    Trendy na „Buy now, pay later”

    Transakcje „Buy now, pay later” przestały być nowinką czy ciekawym trendem i stały się płatniczym standardem, który przesądza o zakupie i jest postrzegany jako bardziej niż wymagany we współczesnych sklepach internetowych.  Jak wynika z danych dostępnych w Raporcie Koszyk Roku 2022, jeszcze przed dwoma laty BNPL oferowało 30 proc. badanych sklepów, a do 2022 roku procent ten zwiększył się prawie 2,5-krotnie. Według Badania Izby Gospodarki Elektronicznej aż 53 proc. badanych internautów wie, na czym polega transakcja „Kup teraz, zapłać później”, a 22 proc. już skorzystało z tej metody płatności.

    Płatność odroczona to metoda, dzięki której można zarządzać budżetem w bardziej elastyczny sposób bez obaw o nagłe pojawienie się nieplanowanych wydatków.

    Jak to działa w imoje?

    Od początku istnienia imoje wśród naszych metod płatności dostępne były płatności odroczone Twisto, co przez lata stanowiło naszą przewagę wśród konkurencyjnych bramek płatności. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, w 2021 roku wprowadziliśmy metodę płatności odroczonych „imoje płacę później”, w ramach której płatnicy mają obecnie do wyboru dwóch najpopularniejszych dostawców na rynku – PayPo oraz Twisto.  

    Kamil Adamski, dyrektor Merchant Services, tak ocenia korzyści tej metody płatności: Płatności odroczone są stosowane przez sklepy internetowe już od kilku lat. Mogliśmy przez ten czas zauważyć, jakie korzyści ze sobą niosą – wzrost konwersji, zwiększenie wartości koszyka zakupowego oraz lojalności klientów. Dzięki współpracy z PayPo rozszerzamy ofertę imoje o popularne płatności odroczone „Kup teraz, zapłać za 30 dni".

    Dlaczego klienci coraz częściej decydują się na zakupy z odroczonym terminem płatności?

    Płatność odroczona to metoda, dzięki której można zarządzać budżetem w bardziej elastyczny sposób bez obaw o nagłe pojawienie się nieplanowanych wydatków, ponieważ nawet w przypadku braku środków na koncie w danym momencie klient może dokonać zakupu. Metoda ta sprawdza się zwłaszcza w okresach zwiększonych wydatków, na przykład przed świętami. Wybierając produkt klienci mogą także poczuć większą swobodę i wybrać preferowany towar, nawet jeśli jest droższy, nie narażając się na nadwerężenie budżetu. Poza tym jest to darmowa usługa, oczywiście w przypadku regulowania zapłaty w terminie, stanowi więc dobrą alternatywę dla pożyczek.

    Jakie są zalety wprowadzenia płatności odroczonych?

    Z perspektywy sklepu internetowego także możemy wypunktować szereg korzyści z wprowadzenia płatności odroczonych. Przede wszystkim jest to metoda, która zyskuje na popularności i jest preferowana przez coraz większe grono klientów. Sklepy mogą cieszyć się także zwiększeniem konwersji, ponieważ klienci chętniej i częściej decydują się na zakup, jeśli wiedzą, że mogą zapłacić za zakupy później. Wprowadzenie płatności odroczonej pozwala podnieść wartość koszyka i sprzedaż produktów w pierwszej cenie, a także pomaga w zmniejszeniu liczby koszyków porzucanych przed dokonaniem transakcji, ponieważ klienci dostają możliwość późniejszego spłacenia należności. Plusem jest też brak ryzyka związanego z ewentualnym nieuregulowaniem należności przez klienta, ponieważ rozliczeniem zajmuje się wyłącznie dostawca płatności odroczonych.

    Karolina Karwacka, Tribe – Merchant Services