Pierwszy BLIK od INGdla klientów korporacyjnych#NajlepszyBankDlaFirm
28 kwietnia 2022 roku jako pierwszy bank w Polsce udostępniliśmy naszym klientom korporacyjnym płatności BLIK. Do tej pory BLIKIEM mogli płacić jedynie klienci indywidualni i jednoosobowe działalności gospodarcze. Na to właśnie czekali nasi klienci!
Skąd pomysł na wdrożenie BLIKA dla biznesu? To odpowiedź na głosy klientów, którzy na co dzień posługują się BLIKIEM w życiu prywatnym i brakowało im tej funkcjonalności na koncie firmowym.
Siła BLIKA dla biznesu
Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych, klienci korporacyjni mogą płacić za pomocą jednorazowych kodów w internecie i na terminalach. BLIKIEM można wypłacać gotówkę w oznaczonych bankomatach w kraju, a także wpłacać we wpłatomatach ING i sieci Planet Cash.
Po dwóch miesiącach funkcjonowania usługi mamy ponad 7 tysięcy aktywnych użytkowników, a wartość transakcji przekroczyła 30 mln zł!
W pierwszym tygodniu od wdrożenia usługi odnotowaliśmy 1,5 tysiąca aktywacji BLIKA, a wartość transakcji we wszystkich kanałach przekroczyła milion zł. Po dwóch miesiącach funkcjonowania mieliśmy ponad 7 tys. aktywnych użytkowników, a wartość transakcji przekroczyła 30 mln zł! Średnia płatność w e-commerce to 850 zł, wypłaty z bankomatu – 2300 zł, płatności w terminalu – 560 zł. Największą liczbę transakcji stanowią płatności w internecie i wypłaty z bankomatów.
W biznesie jak w życiu
Już kolejny raz dostrzegamy, że klienci – w poszukiwaniu podobnego poziomu wygody – chętnie przenoszą doświadczenia z bankowości prywatnej na grunt biznesowy. Jest to widoczne szczególnie wówczas, kiedy popatrzymy na częstotliwość korzystania z szybkich płatności w e-commerce, które stanowią ponad 65 proc. wszystkich płatności wykonywanych BLIKIEM.
Chcemy, aby nasi klienci nie mieli żadnych wątpliwości, że ING to #NajlepszyBankDlaFirm.
Było warto i chcemy więcej
Wdrożenie BLIKA dla biznesu to ponad półtora roku pracy kilkudziesięcioosobowego zespołu ze wszystkich segmentów naszego banku. To przykład świetnej i efektywnej współpracy cross-obszarowej. Przed nami kolejne wyzwania. Tym razem związane z dalszym rozwojem BLIKA, m.in. wdrożenie w aplikacji mobilnej ING Business funkcjonalności zapamiętywania sklepów podczas płatności w internecie, wdrożenie płatności powtarzalnych czy budowa szczegółów BLIKA w historii transakcji, w ING Business. Chcemy, aby nasi klienci nie mieli żadnych wątpliwości, że ING to #NajlepszyBankDlaFirm.
Marcin Bąk, Tribe Cash Management