Archiwum numerów

    Migrujemy klientów do ING BusinessResegmentacja spółek

    Z bankiem na ty Autor : Aleksandra Sztajnert 2 minuty czytania

    Rozpoczęliśmy resegmentację spółek i innych podmiotów o wieloosobowej reprezentacji. Do tej pory takich klientów obsługiwaliśmy w Moim ING w segmencie przedsiębiorców. Teraz udostępniamy im system ING Business, który jest dopasowany do ich potrzeb oraz struktury. Nowych klientów kierujemy do zdalnego procesu otwarcia konta.

    Co oznacza migracja dla klientów?  Przede wszystkim udostępnienie systemu dostosowanego do ich potrzeb. ING Business pozwala na szybką i wygodną obsługę podmiotów, zwłaszcza takich, które mają wieloosobową reprezentację, a niejednokrotnie wielu użytkowników systemu bankowości elektronicznej. Dzięki ING Business klienci w wygodny sposób mogą m.in. tworzyć paczki przelewów, zakładać stałe zlecenia, polecenia zapłaty, tworzyć listę stałych odbiorców oraz przelewów wzorcowych.

    Na czym polega migracja

    Przeniesienie spółek do nowego systemu odbywa się sukcesywnie, w podziale na grupy. Pierwszym klientom wysłaliśmy dane do logowania do ING Business na początku lipca, kolejni otrzymali je w sierpniu. Migrowanym spółkom udostępniamy w systemie porozumienie o przeniesieniu produktów i usług do ING Business i prosimy o jego podpisanie. Po przeniesieniu wyłączamy im dostęp do Mojego ING.

    Bankowanie staje się szybsze

    Klienci, którzy podpiszą porozumienie, zachowają dotychczasowe produkty i usługi na obecnych warunkach cenowych – nie zmieniają się również ich numery rachunków. Otrzymują także dostęp do pełnej oferty korporacyjnej; mogą na przykład założyć dodatkowy rachunek, zamówić kartę, terminal lub gotówkę bez wizyty w oddziale. Obowiązują ich regulacje korporacyjne. Bankowanie staje się szybsze, bo większość spraw klient załatwi online, np. doda, usunie, odblokuje użytkowników lub zmieni ich uprawnienia. W przypadku klientów korzystających ze starej oferty (Direct, Zysk, Zysk+) zmieniliśmy ją na korzystniejsze dla nich cenowo Konto Direct dla Firmy – klient może je mieć już za 0 zł, jeśli spełni określone warunki.

    Mamy nadzieję, że spółki docenią zalety nowych możliwości, jakie daje nowoczesny system i oferta korporacyjna.

    Zespół projektowy Bifrost

    Wraz z podpisaniem porozumienia klienci otrzymają w ING Business dostęp do swoich produktów kredytowych. Dla pożyczki i gwarancji – do momentu wygaśnięcia lub aneksowania – nie wprowadzamy zmian w zasadach, regulacjach oraz prowizjach. Bez zmian pozostaną również obecne ubezpieczenia do pożyczek. Klienci mający linię kredytową w ramach porozumienia podpiszą aneks do umowy, aby móc nadal z niej korzystać. Klienci mający ubezpieczenie do linii kredytowej otrzymają propozycję nowej umowy bez ubezpieczenia. Zabezpieczenia do produktów kredytowych pozostają bez zmian. Podpisanie porozumienia umożliwia klientom wnioskowanie w ING Business o nowe zaangażowania kredytowe z oferty korporacyjnej. Bez wychodzenia z domu złożą wniosek i podpiszą umowę, a środki zostaną uruchomione zgodnie z ich dyspozycją.

    Zmieniamy obsługę 

    Wraz ze zmianą systemu zmieniamy model obsługi spółek. System bankowości elektronicznej ING Business wspiera ich samoobsługę. W razie potrzeby klienci mogą skorzystać z pomocy specjalistów Centrum Wsparcia Biznesu, którzy podpowiedzą, jak załatwić zdalnie ich sprawy, a także pomogą w doborze odpowiedniego produktu. Jeżeli konieczna jest wizyta, specjaliści umówią ją w oddziale ds. korporacyjnych w dogodnym terminie. Klienci z pewnością docenią to rozwiązanie, które zaoszczędzi ich czas.

    Zdalny onboarding

    Teraz już wszystkie nowe spółki przy zakładaniu konta otrzymują dostęp do ING Business. Rachunki dla tych klientów są otwierane za pośrednictwem zdalnego wniosku w ramach oferty ING Direct Business. Dzięki temu klienci całkowicie online otworzą rachunek bieżący, dostarczą wymagane dokumenty i informacje oraz zyskają dostęp do systemu bankowości internetowej. Wniosek o otwarcie rachunku jest dostępny dla klienta bezpośrednio na stronie ing. Proces otwarcia rachunku to tylko cztery proste kroki, które zajmują 10 minut. Oprócz powyższych udogodnień wypracowaliśmy w pełni automatyczne rozwiązanie dla spółki cywilnej. Spółka o takim charakterze to kolejna forma prawna, która po spełnieniu określonych warunków będzie przechodziła przez automatyczny onboarding. 

    Teraz wszystkie potrzeby klienta będą mogły być zaspokojone zdalnie i o dowolnej godzinie. Wiemy, że czas dla przedsiębiorcy jest bardzo ważny.

    Zespół projektowy Bifrost  

    Od wielu miesięcy pracujemy wspólnie z wieloma naszymi kolegami i koleżankami z różnych obszarów banku, aby projekt Bifrost był realizowany z sukcesem. Dziękujemy wszystkim, którzy byli i są w niego zaangażowani.

    Aleksandra Sztajnert, Joanna Wodnicka, Dorota Litińska, Ewa Kurdybacha, Magdalena Wołowiec, Pion Klientów Biznesowych