Różnorodność i włączanie postrzegamy jako naturalną część rozwoju ING. Chcemy, aby każda osoba, która tutaj pracuje, czuła się częścią naszej organizacji i była akceptowana taka, jaka jest. Bez względu na wiek, płeć, sprawność czy inne aspekty różnorodności. To najważniejsze punkty naszego podejścia do różnorodności i włączania.
prezes Brunon Bartkiewicz
Tutaj każdyjest mile widziany!Miesiąc Różnorodności
W maju świętowaliśmy w ING Miesiąc Różnorodności. W ten sposób chcieliśmy podkreślić, że różnorodność i włączanie są dla nas ważne. Nie tylko dlatego, że pomagają nam być innowacyjną, otwartą na potrzeby klientów firmą. Ale przede wszystkim dlatego, że to część naszych wartości – chcemy, aby każdy u nas czuł się dobrze – taki, jaki jest.
W ING skupiamy się na wielu wymiarach różnorodności, m.in. sprawności, pokoleniach, rolach opiekuńczych i unconscious bias (mimowolnej przychylności lub mimowolnym negatywnym nastawieniu wobec innych, opierających się na stereotypowych założeniach wobec określonych osób lub grup społecznych). Wszystko po to, abyśmy czuli się mile widziani i akceptowani w miejscu, które tworzymy.
Dołączcie do @Różnorodni
Większość aktywności, do których zaprosiliśmy pracowników w czasie Miesiąca Różnorodności, jest wciąż dostępna. Nadal możecie dołączyć do nowej społeczności @Różnorodni, która skupia się właśnie na tematach różnorodności i włączania – publikujemy tam ciekawostki, quizy i merytoryczne artykuły. Wsparcie dla wartości różnorodności i włączania na naszej społeczności wyrazili m.in. Joanna Erdman, Bożena Graczyk oraz Sławek Soszyński. Nadal możecie wziąć udział w webinarium na temat języka włączającego czy pokoleń.
Każdy z nas wnosi do naszej organizacji swoją własną perspektywę.
Jesteśmy różni – to naturalne i ważne
Bożena Graczyk, wiceprezes zarządu banku nadzorująca Pion CFO, na społeczności @Różnorodni, tak pisze o tej społeczności: „(…) cieszę się, że w naszej wirtualnej przestrzeni powstało miejsce, w którym możemy dzielić się informacjami, przemyśleniami i inspiracjami w temacie różnorodności i włączania. To był bardzo dobry pomysł. Jesteśmy różni – to naturalne i ważne. Każdy z nas wnosi do naszej organizacji swoją własną perspektywę, swoje spojrzenie, a wzajemne ich przenikanie daje nam wszystkim ogromną wartość (…)”.
Różnorodność to siła napędowa rozwoju innowacyjności
– W ING promujemy różnorodność i włączanie nie tylko dlatego, że wynika to z naszych wartości. Cenimy różnorodność naszych pracowników i wierzymy, że otwarcie się na nią jest siłą napędową dla rozwoju innowacyjności, szybkiego reagowania na zmiany i lepszego zrozumienia potrzeb klientów – uważa Sławomir Soszyński, wiceprezes zarządu banku, CIO, patron działań dotyczących różnorodności i włączania.
Agnieszka Ochód, Talent & Employer Branding Expert Team