Archiwum numerów

    Pracujemynad softposemTerminal w telefonie

    Z bankiem na ty Autor : Katarzyna Mróz-Rudnicka 5 minut czytania

    Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku przedsiębiorcy nadal będą mierzyli się z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem. Będą także potrzebowali szybkich i prostych rozwiązań wspierających ich biznes i umożliwiających działanie na odległość, w sposób zdalny. A to oznacza rozwój usług i narzędzi dostępnych z poziomu telefonu.

    Już teraz smartfon to podstawowe narzędzie zarządzania firmą i finansami z poziomu różnych aplikacji mobilnych. Wdrożenie aplikacji płatniczej, która pozwoli przedsiębiorcy „zmieścić” terminal płatniczy w smartfonie, to przełomowy kierunek w świecie płatności bezgotówkowych.

    Smartfony lubią płatności

    Wykorzystanie smartfonów jako terminali płatniczych do przyjmowania płatności nie jest nowym pomysłem. Funkcjonują już na rynku aplikacje płatnicze umożliwiające przyjmowanie takich płatności do kwoty 100 zł (bez PIN) lub rozwiązania typu mPOS, gdzie PIN wprowadzany jest na zewnętrznej, bezpiecznej klawiaturze współpracującej z telefonem. Z punktu widzenia przedsiębiorcy są to rozwiązania, które ograniczają możliwość przyjmowania płatności „w terenie”, a także akceptacji transakcji wysokokwotowych.

    ING lubi digital

    Aplikacja płatnicza na urządzenia mobilne jest rozwiązaniem, które wpisuje się w strategię naszego banku jako digitalowego. Dlatego też zainteresowaliśmy się tym rozwiązaniem i pracujemy nad softposem (tak roboczo nazywamy terminal w telefonie).

    Aplikacja płatnicza na urządzenia mobilne jest rozwiązaniem, które wpisuje się w strategię naszego banku jako digitalowego.

    Co lubią nasi klienci?

    Przeprowadziliśmy badania fokusowe z udziałem użytkowników kart płatniczych i przedsiębiorców. Dowiedzieliśmy się, jak obie strony oceniają ten koncept, co im się w nim podoba, ale także jakie mają obawy. Już wiemy, że softpos, oparty na wpisywaniu PIN-u do swojej karty na cudzym telefonie, wymaga uwiarygodnienia w oczach klienta. Jak przekonać klientów, że jest to bezpiecznie i higieniczne rozwiązanie? Siła marki daje nam tu dużą przewagę w stosunku do konkurencji. Nadal jednak pracujemy nad pokonaniem psychologicznych barier i zaprojektowaniem usługi, która sprosta oczekiwaniom i potrzebom klientów.

    Planujemy pilotaż

    Przetestowaliśmy aplikacje softposowe dostępne zarówno na polskim rynku, jak i na rynkach zagranicznych. Obecnie pracujemy nad wyborem dostawcy softposa i definiujemy grupę klientów, której w pierwszej kolejności chcielibyśmy zaproponować taką aplikację. Zbieramy także niezbędne dane, które pozwoliłyby nam podjąć decyzję o uruchomieniu pilotażu, a następnie wprowadzeniu tego rozwiązania do oferty banku. Trzymajcie kciuki!

    Katarzyna Mróz-Rudnicka, Tribe Merchant Services