Otwieramy konto w kwadrans!ING Direct Business
Przed nową odsłoną procesu każdy wniosek o otwarcie rachunku ING Direct Business wymagał analizy po stronie back office. Teraz może się odbyć automatycznie, w tzw. ścieżce STP.
Od 18 października 2021 roku przyspieszyliśmy proces zdalnego otwarcia konta dla firm z segmentu SME/MC. Proces ten przygotowaliśmy dla spółki z o.o. oraz jednoosobowej działalności gospodarczej z pełną księgowością. Dzięki zminimalizowaniu czasu otwieramy konta dla firm w szybkim procesie – w całości zdalnie.
Ogromny krok w świecie firm
Zmiana ta wpisuje się w realizację jednego z głównych celów strategicznych pionu business banking – pozyskanie klientów za pomocą kanałów zdalnych. Jest to ogromny krok w świecie firm. Wzrastające wymagania wynikające z regulacji KYC, przekładające się na pozyskanie od klienta dużej liczby danych, nie przeszkodziły nam w umożliwieniu otwarcia konta w kwadrans dla spółki z wieloosobową reprezentacją.
Jak udało nam się całkowicie zautomatyzować proces?
Dla form prawnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz jednoosobowa działalność gospodarcza wdrożyliśmy około 30 automatycznych kontroli systemowych, które kwalifikują klienta do ścieżki STP. Dane podane we wniosku podlegają weryfikacji w systemach bankowych oraz w zewnętrznych bazach danych.
W tle wniosku automatycznie:
- dokonuje się sprawdzenie czynników podwyższających ryzyko (ryzyko branży, ryzyko ESR, zła prasa),
- weryfikowana jest struktura UBO, a także jej zgodność z rejestrem CRBR (Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych),
- następuje sprawdzenie, czy klient nie jest instytucją płatniczą (w bazie eRUP oraz EUCLID),
- badana jest wymagana minimalna reprezentacja do podpisania umowy rachunku (aplikacja CASUS),
- zakładana jest sprawa w aplikacji KYCO i nadawany jest odpowiedni poziom ryzyka CDD.
Następnie automatycznie otwierane są rachunki, zamawiane są karty płatnicze i nadawane są uprawnienia w ING Business. Na końcu klient otrzymuje mailem informację, że jego rachunki są aktywne.
Dlaczego taka automatyzacja ma znaczenie?
Dlatego, że w ostatnim czasie wiele aktywności – również tych biznesowych – przeniosło się do internetu. Sama zdalność już dzisiaj nie wystarcza – tylko najszybszy proces zwycięży na rynku! Początki naszej pracy nad zdalnym procesem otwarcia konta dla firm segmentu SME/MC to rok 2017. W bardzo krótkim czasie rozwiązanie to przyjęło się na rynku. Zmotywowało nas to do dalszych usprawnień.
Klienci mają potrzebę zdalnego bankowania
W 2020 roku wprowadziliśmy możliwość weryfikacji tożsamości przez wideoweryfikację. Klient wykonuje zdjęcie dowodu osobistego oraz selfie i w ten sposób potwierdza swoją tożsamość. Metoda ta sprawdziła się doskonale. Dało nam to jasny sygnał, że również klienci prowadzący większe firmy, z wieloosobową reprezentacją, mają ogromną potrzebę zdalnego bankowania i są otwarci na nowoczesne technologie. ING jest jedynym bankiem na polskim rynku, który im je dostarcza. Tylko u nas firma z wieloosobową reprezentacją otworzy konto całkowicie zdalnie.
Tylko u nas firma z wieloosobową reprezentacją otworzy konto całkowicie zdalnie!
Tak oceniali nas klienci w badaniach NPS – onboarding:
- „Krótki czas formalności, możliwość założenia konta online”.
- „Zdalna możliwość założenia”.
- „Szybkość i łatwość otwarcia rachunku bez potrzeby wizyty w oddziale”.
Dziękujemy za godziny intensywnej pracy
Przygotowanie prostego procesu dla klienta wymagało wielu godzin intensywnej pracy w zespołach interdyscyplinarnych, pełnych pasji, wiedzy i wytrwałości. Bardzo dziękujemy za owocną i efektywną pracę w superatmosferze wszystkim, którzy byli zaangażowani w przygotowanie procesu STP dla klientów SME/MC, zwłaszcza osobom z Onboarding SME/MC and new CM processes oraz Super Circle Obsługa Klienta Biznesowego.
Małgorzata Lachiewicz-Kowalska, Pion Klientów Biznesowych