Czas dorosnąć do… dorastania dzieciAkcja #zKątanaKonto
„Czy oni już do tego dorośli?” – pyta ING w kampanii mediowej skierowanej do rodziców nastolatków w wieku 13–17 lat. Ale przewrotnie zadaje to pytanie… rodzicom, a nie dzieciom.
Inspiracją do kampanii były badania. Pokazały, że potrzeba samodzielności jest głównym motywatorem do otwarcia pierwszego konta dla dziecka – taką motywację wskazuje aż 50 proc. dzieci i nieco mniej, bo 45 proc. rodziców. Otwarcie konta to ważny moment nie tylko dla nastolatka, ale i dla rodzica, decyzja ta wymaga przecież od dorosłych zaufania do dojrzałości i odpowiedzialności dziecka. Kampania oprócz promocji samej oferty ma więc zachęcać rodziców, aby pozwalali dzieciom na samodzielne nabywanie umiejętności oszczędzania i wydawania pierwszych własnych pieniędzy. Taka nauka zdobyta teraz zaprocentuje w dorosłym życiu.
Przekaz kampanii towarzyszył nam przez całe wakacje w TV, internecie, w witrynach naszych oddziałów. We wrześniu kampania pojawiła się w przestrzeni miejskiej – na billboardach oraz w sieci kin niezależnych.
Czas na sprzedaż rowerka
Tak jak trudno oswoić się z myślą, że nasze dzieci powoli przestają być dziećmi, tak często trudno się zdecydować na pozbycie się rzeczy, z których już wyrosły. Na półki, do garderób i piwnic trafia cała historia rozwoju naszych nastolatków. Znajdziemy tam już za małe rowerki i hulajnogi, przykuse stroje i akcesoria niezbędne do różnych zajęć sportowych, i inne atrybuty poszukiwania i odkrywania pasji przez nasze dzieci (bo przecież kto od razu wie, czy porwie go taniec, piłka nożna czy karate). Czy my dorośli dorośliśmy do… sprzedaży rowerka? Z tego życiowego insightu zaczerpnęła akcja #zKątaNaKonto, przygotowana we współpracy z platformą Allegro Lokalnie. Zachęcamy w niej rodziców do sprzedaży rzeczy, z których wyrosły ich nastoletnie dzieci, i przelania uzyskanych w ten sposób pieniędzy na pierwsze konto bankowe podopiecznych – konto Mobi z aplikacją Moje ING. Na sprzedających na Allegro Lokalnie czeka aż do 100 tysięcy Monet Allegro i zwrot prowizji za sprzedaż.
Projekt #zKątaNaKonto to dobry moment, aby wspólnie odkurzyć szafy i kąty i zaangażować dzieciaki do przygotowania rzeczy do sprzedaży. Ale nie tylko. To również świetna okazja, żeby porozmawiać z dziećmi o wydawaniu i oszczędzaniu i pomyśleć o założeniu im pierwszego konta. Akcja jest komunikowana w internecie, w tym aktywnie na platformie Allegro, w social mediach oraz w kinach.
Poważne rozmowy z nastolatkami i…
Równolegle do komunikacji kierowanej do rodziców rozpoczynamy dialog z samymi nastolatkami. Na Tik-Toku, Instagramie i Facebooku toczy się akcja, w której to same dzieciaki udowadniają, że są wystarczająco dojrzałe, by odpowiedzialnie zająć się zwierzakiem, szczególnie tym wziętym ze schroniska. W wyniku krótkiej, ale intensywnej akcji w mediach społecznościowych powstał poradnik adopcyjny z odpowiedziami na mnóstwo ciekawych pytań, które zadały dzieci „będące w procesie” namawiania rodziców do zaadoptowania zwierzaka.
W akcji we współpracy z Psimi Sucharkami powstały też zabawne grafiki na karty ze zwierzakami, które trafiły do galerii Mojej Karty. Można tam znaleźć kartę z rozbawionym kundelkiem czy lubiącymi „sianko” sympatycznymi alpakami, a niezależnie od tego projektu również grafiki dla fanów gier. Projekty dostępne są również dla dorosłych.
...zabawne karty ze zwierzakami
Drodzy dorośli…
A więc drodzy dorośli: czy dorośliście do dorastania Waszych dzieci? Sama jestem mamą dwójki nastolatków i dla mnie również proces oswajania dojrzewania dzieci bywa trudny. Bo czy łatwo dać dzieciom pełną zaufania zgodę na pierwsze własne, również finansowe, decyzje? Szczególnie że jest to również zgodna na popełnianie przez nie błędów. Ale ile przy tym mogą się nauczyć! I my, rodzice, również.
Magdalena Horzela, CoE Communications and Brand Experience