Koniec migracji spółek z Moje ING do ING BusinessResegmentacja spółek i innych podmiotów
Konsekwentnie budujemy #NajlepszyBankDlaFirm. W kwietniu zakończyliśmy resegmentację spółek i innych podmiotów z wieloosobową reprezentacją z segmentu SE do segmentu SME. Dzięki temu firmy, które wcześniej korzystały z Mojego ING, obsługują teraz swoje finanse w ING Business, który jest dopasowany do ich potrzeb i struktury. Nowych klientów kierujemy do zdalnego procesu otwarcia konta.
Dzięki migracji klienci mają teraz system przede wszystkim dostosowany do ich potrzeb. ING Business pozwala na szybką i wygodną obsługę podmiotów, zwłaszcza takich, które mają wieloosobową reprezentację, a niejednokrotnie wielu użytkowników systemu bankowości elektronicznej. Dzięki jego funkcjom klienci w wygodny sposób mogą m.in. tworzyć paczki przelewów, zakładać stałe zlecenia, polecenia zapłaty, tworzyć listę stałych odbiorców i przelewów wzorcowych. Aby dopełnić formalności związanych z przeniesieniem i w pełni korzystać z nowego systemu, wszyscy klienci musieli podpisać porozumienie, które udostępniliśmy w ING Business.
Zdalna obsługa
Wraz ze zmianą systemu zmieniliśmy model obsługi spółek. System bankowości elektronicznej ING Business wspiera ich samoobsługę i pozwala na składanie dyspozycji bez konieczności osobistej wizyty w oddziale. W razie potrzeby klienci mogą skorzystać z pomocy specjalistów Centrum Wsparcia Biznesu, którzy podpowiedzą, jak załatwić zdalnie ich sprawy, a także pomogą w doborze odpowiedniego produktu. Jeżeli konieczna jest osobista wizyta, specjalista umówi ją w oddziale ds. korporacyjnych w dogodnym terminie.
Zdalny onboarding
Jednym z kluczowych elementów migracji było stworzenie w pełni zdalnego procesu otwarcia konta dla nowych klientów. Dzięki niemu klienci całkowicie online otworzą rachunek bieżący, dostarczą wymagane do tego informacje i zyskają dostęp do systemu bankowości internetowej. Wniosek o otwarcie rachunku jest dostępny dla klienta bezpośrednio na stronie www. Zawarcie umowy przez klienta następuje w ING Business. Cały proces otwarcia rachunku to tylko cztery proste kroki, które zajmują 10 minut.
Projekt przeniesienia spółek (i wspólnot) między systemami i segmentami wymagał dużego zaangażowania wielu osób i jednostek z różnych części banku. Wielkie podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w projekt – dzięki Wam przeprowadziliśmy grupę ponad 40 tys. podmiotów przez ten proces sprawnie i digitalowo.
– Możliwość samoobsługi w ING Business przez spółki, które dotychczas korzystały z Mojego ING, jest zmianą, która ogranicza konieczność chodzenia do oddziału „z każdą potrzebą”. Dzięki temu, że zbudowaliśmy internetowy proces onboardingu, klienci uczą się zdalności od pierwszego kontaktu z bankiem. A to jest przyszłość – podkreślają Izabela Całusińska, Joanna Więcek-Sitek i Wojciech Widenka.
Aleksandra Sztajnert, Tribe Client Onboarding