Co łączy Netflix, HBO Max, Spotify i ING?Elastyczna oferta Pakiety dla Firm
Po 12 latach pożegnaliśmy ofertę ING Direct Business dla sektora SME i stworzyliśmy Pakiety dla Firm. Czy model subskrypcyjny ma szansę sprawdzić się w bankowości? Tak!
Wszystko zaczęło się od pomysłu na wprowadzenie innowacyjnej i atrakcyjnej oferty bankowej dla klientów SME. Ideę przekuliśmy w konkretny cel – stworzyć ofertę, która będzie odpowiadać na zróżnicowane i dynamicznie zmieniające się potrzeby naszych klientów. Później zaczęły się jednak mnożyć pytania. Jak przygotować taką ofertę? Jak odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby firm z sektora SME? Jak stworzyć ofertę, która będzie prosta i zrozumiała dla klientów? Odpowiedź mogła być tylko jedna – posłuchać ich głosu, zaprosić do współtworzenia i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.
Zaczęliśmy od PACE
W ramach projektu, pod czujnym okiem mentorów i ekspertów z CoE ESG Innowacje, przeszliśmy przez wszystkie fazy tworzenia nowej oferty. Zaczęliśmy od rozpoznania rynku bankowego i fintechowego. Sprawdziliśmy także, jak swoje usługi prezentują i sprzedają firmy technologiczne z innych branż. Inspiracji dostarczyły nam Netflix, Spotify, HBO Max czy Shopify. Następnie przeanalizowaliśmy dane i skonsultowaliśmy się z ekspertami, którzy na co dzień pracują z klientami. Później przeszliśmy do prototypowania i wywiadów z klientami i doradcami, wielokrotnie zmieniając i udoskonalając nasz prototyp. To wszystko dało nam pewność, że wypracowana propozycja rozwiązania jest oparta na zweryfikowanych faktach i danych liczbowych oraz odpowiada na realne potrzeby naszych klientów. Tak powstały Pakiety dla Firm – elastyczna oferta dająca swobodę wyboru, z której można skorzystać w łatwy sposób:
- łatwo, bo zdalnie i samoobsługowo lub korzystając z asysty naszych specjalistów,
- swobodnie, bo dajemy możliwość wyboru jednego z trzech pakietów,
- elastycznie, bo nasi klienci mają możliwość zmiany pakietu w dowolnym momencie, zależnie od ich aktualnych potrzeb.
Różne potrzeby naszych klientów
W ramach Pakietów za stałą miesięczną opłatę klient otrzymuje miks usług bankowych i z góry wie, ile za to zapłaci. To, jakie produkty i usługi znalazły się w pakietach, wyniknęło wprost z rozmów z klientami. Z kolei dane oraz pogłębiona analiza konkurencji pozwoliły nam określić ich liczbę w każdym z trzech Pakietów. Ponadto w każdym wariancie znalazł się zestaw dodatkowych funkcjonalności, które są istotne niezależnie od wielkości firmy. Przykładem jest aplikacja mobilna z Blikiem czy darmowe wyciągi MT940, które wyróżniają naszą ofertę na tle konkurencji.
W ten sposób stworzyliśmy trzy pakiety – Start, Optimum i Premium. Każdy z nich odpowiada na różne potrzeby naszych klientów, a wszystkie razem tworzą innowacyjną i elastyczną ofertę bankową. Zobaczcie, co zawierają.
Pakiety dla Firm
Pożegnaliśmy ING Direct Business, powitaliśmy Pakiety dla Firm
Po określeniu, jak mają wyglądać Pakiety, nadszedł czas na wdrożenie nowej oferty. Wprowadzenie Pakietów było przykładem zmiany złożonej, czyli wiązało się z głęboką przebudową wewnętrznych systemów. Oprócz modyfikacji technologicznych przeprowadziliśmy szereg warsztatów, szkoleń, a także webinarium dla doradców. Wymieniliśmy także całą dokumentację produktową i klientowską oraz przebudowaliśmy proces onboardingu, dostosowując go do naszej nowej oferty.
Dzięki wspólnej pracy i ogromnemu zaangażowaniu wszystkich osób skupionych wokół tego projektu od 12 września nasi klienci SME mogą swobodnie wybierać ofertę dopasowaną do ich potrzeb. Tego dnia pożegnaliśmy również ofertę ING Direct Business, która była z nami od 12 lat.
Atrakcyjna promocja dla nowych klientów
Do 31 marca 2023 roku nowi klienci mogą skorzystać z atrakcyjnej promocji – Konta dla spółki za 0 zł przez dwa lata. Jeśli wybiorą pakiet Start, otrzymają go od nas za darmo na dwa lata. Dzięki temu zaoszczędzą na miesięcznej opłacie 696 złotych, a do tego otrzymają wszystkie składowe pakietu Start takie jak:
- darmowe konto w PLN,
- 15 darmowych przelewów,
- 5 tys. zł darmowych wpłat do wpłatomatów,
- troje darmowych użytkowników ING Business.
Jest to nasza odpowiedź na podobne promocje oferowane przez konkurencyjne banki. Promocja ma na celu wsparcie nowych firm na starcie oraz jeszcze dynamiczniejsze pozyskiwanie nowych klientów, na czym nam niezmiennie bardzo zależy.
Nie spoczywamy na laurach
Nadal przyglądamy się rynkowi i naszym głównym konkurentom, wciąż szukamy inspiracji – również poza rynkiem finansowym, sięgając po najlepsze wzorce i metody przy wdrażaniu nowych rozwiązań. A przede wszystkim nadal wspieramy i inspirujemy naszych klientów do bycia o krok do przodu – i w życiu, i w biznesie.
Krzysztof Juszczakiewicz, Adam Orawski, Tribe Cash Management