Dzięki,że robicie swoje!
Pod koniec marca ruszyła nasza kampania dla firm „Przedsiębiorcy, u Was nie ma, że się nie da. Dzięki, że robicie swoje”. To pierwsza od dłuższego czasu kampania w telewizji skierowana do firm. Przede wszystkim doceniamy ich wysiłki, dziękujemy im za ich kreatywność w prowadzeniu biznesu i ich pasję w tworzeniu, ale także zapewniamy, że znajdą w naszym banku wsparcie w rozwoju i prowadzeniu swoich biznesów.
W kampanii opowiadamy historie z życia wzięte młodych polskich biznesów: Roślinnego Qurczaka i skleia.com, które dopiero rozwijają swoją działalność. Mają w sobie gen przedsiębiorczości, więc idą za potrzebami klientów, trendami, szukają okazji na rozwój. To nie łut szczęścia decyduje o ich losie, ale właśnie to ich podejście sprawia, że ich firmy się rozwijają. I za to ich doceniamy! Szczególnie więc teraz chcemy wspierać firmy w rozwoju i „odbudowaniu” przedsiębiorczości, bo do tego potrzebują odpowiednich rozwiązań na te czasy. I takie staramy się dawać: wsparcie księgowego i finansowanie bez prowizji.
Wybór firm do naszej kampanii nie był łatwy
Byliśmy pod wrażeniem, ile młodych, innowacyjnych polskich biznesów z sukcesem stawia pierwsze kroki, mimo niełatwej sytuacji, z jaką mierzą się wszyscy przedsiębiorcy w Polsce. Nasz wybór ostatecznie padł na Roślinnego Qurczaka i skleia.com z kilku powodów. Przede wszystkim Iga Czubak i Wiktor Świątkowski to bardzo pozytywnie zakręceni ludzie. Szaleni, pełni energii i pasji, od pierwszego kontaktu z nimi czuliśmy, że dla nich rzeczywiście „nie ma, że się nie da”. Dla Igi i Wiktora każdy problem ma jakieś rozwiązanie, a każda przeszkoda to w rzeczywistości szansa na rozwój. Drugim ważnym argumentem, który nas przekonał, są ich produkty. Oczywiście, można powiedzieć, że ich biznesy to po prostu branża spożywcza i meble. Ale wystarczy przez chwilkę przyjrzeć się ich produktom, żeby zauważyć, że to coś dużo więcej.
Roślinny Qurczak Igi Czubak
Roślinny Qurczak Igi Czubak (na zdjęciu otwierającym artykuł) to pozornie tylko sklep z żywnością wege. Widzimy jednak, że znajdywanie alternatyw dla mięsa w naszej diecie to nie tylko chwilowa moda i kolejny trend. Wierzymy, że nasze zachowania konsumenckie mają znaczenie. Że nasze codzienne, indywidualne wybory dodane do siebie są w stanie osiągnąć efekt skali i zmienić otaczający nas świat. Wierzymy też, że chętniej wybierzemy produkt lepszy dla nas wszystkich, jeżeli tylko da się nam taki wybór. Dlatego urzekł nas Roślinny Qurczak, który swoimi produktami daje nam taki wybór. Dzięki produktom Igi Czubak możemy w naszych codziennych wyborach być trochę bardziej eko: zrezygnować z mięsa na rzecz roślin nie tylko dla naszego własnego zdrowia, ale także ze względu na troskę o nasze środowisko. Zauważyliśmy, że u podstaw niepozornego Roślinnego Qurczaka leży idea, która jest bardzo bliska naszemu sercu.
Meble biurowe ze sklejki Wiktora Świątkowskiego
Wiktor Świątkowski i jego skleia.com robią meble biurowe ze sklejki. Gdyby na tym skończyć tę historię, to faktycznie nie będzie ona zbyt ciekawa. Ale wystarczy spojrzeć choć na jedno zdjęcie na stronie sklepu Wiktora, żeby zobaczyć, jak ergonomiczne są jego meble. Prosty i elegancki design, składane z kilku prostych części, funkcjonalne, wykonane z prostego, ale „wdzięcznego” materiału. Trudno nam powiedzieć, co w meblach Wiktora urzekło nas najbardziej, ale chyba chodzi o połączenie tych cech. Jeśli coś jest funkcjonalne, to nie znaczy, że nie może być piękne. A jak coś jest piękne, to nie znaczy, że nie może być zaprojektowane przez rodzimego przedsiębiorcę i wykonane w jego skromnym warsztacie. Wiktor udowodnił, że można połączyć wiele cech, które czasem wydają się sprzeczne, kiedy myślimy o polskich przedsiębiorcach. I właśnie dlatego zaprosiliśmy go do współpracy.
Dobry głos dla firm
Kampanię uzupełniliśmy o bardzo ważny element – „dobry głos dla firm”. Ponownie zaprosiliśmy do współpracy Kasię Nosowską i jej niepowtarzalnym głosem zachęcamy wszystkich do pozostawiania dobrych opinii o firmach w sieci. Zdecydowaliśmy się na uzupełnienie kampanii „Dobrym głosem dla firm”, bo wiemy, że za pozostawianiem dobrych opinii w sieci kryje się coś o wiele ważniejszego. Dobre opinie to bardzo często paliwo, którego wiele firm w trudnych chwilach potrzebuje najbardziej. Sami dobrze wiemy, jak lubimy być doceniani za nasze wysiłki, jak dobre słowo czy komplement są w stanie poprawić nasz humor, zmotywować do działania, utwierdzić w przekonaniu, że to, co robimy, jest warte naszego wysiłku. To także dotyczy firm i przedsiębiorców.
Najlepsza reklama? Dobra opinia!
Najważniejsze, że dobra opinia to dla firm najlepsza reklama, dzięki czemu mogą się rozwijać. To zastrzyk pozytywnej energii do działania, której w codziennym pędzie czasami wszystkim brakuje. Dlatego uznaliśmy, że nasza kampania nie będzie pełna bez tego małego, acz ważnego elementu. Szczególnie że każdy z nas może taką opinię wystawić i nic to nas nie kosztuje.
Zajrzyj do intranetu
Jeżeli jeszcze nie widzieliście naszych spotów kampanijnych, to zajrzyjcie do intranetu. Przeprowadziliśmy też wywiady z Igą Czubak i Wiktorem Świątkowskim. Znajdziecie je na społeczności ING. Serdecznie zapraszamy.
Wojciech Rusek, CoE Communications and Brand Experience