Witamy w zdalnej rzeczywistości!ING Business dla wspólnot mieszkaniowych
Głosy klientów stały się dla nas podstawą do podjęcia decyzji o udostępnieniu wspólnotom mieszkaniowym bardziej dopasowanego do ich potrzeb systemu – ING Business. Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wdrożyliśmy proces zdalnego zakładania konta.
Ponad rok temu po raz pierwszy w pełni zdalnie, dostosowując się do nowej rzeczywistości, prowadziliśmy projekt PACE. Badaliśmy, w jaki sposób możemy ulepszyć obecną ofertę dla zarządców i wspólnot mieszkaniowych, aby kompleksowo uwzględnić potrzeby klientów związane z zarządzaniem finansami i stać się dla nich bankiem pierwszego wyboru.
Pierwsze wspólnoty już korzystają
Już od 30 listopada 2021 roku pierwsze wspólnoty mieszkaniowe mogą korzystać z systemu bankowości internetowej ING Business. System ten pozwala na szybką i wygodną obsługę podmiotów, które mają wieloosobową reprezentację, a niejednokrotnie wielu użytkowników systemu bankowości elektronicznej. Dzięki funkcjom systemu klienci w wygodny sposób, bez konieczności wizyty w oddziale ds. przedsiębiorców, mogą m.in. tworzyć paczki przelewów, składać stałe zlecenia, tworzyć listę stałych odbiorców, dokonywać zmian użytkowników systemu.
System ten pozwala na szybką i wygodną obsługę podmiotów, które mają wieloosobową reprezentację.
Dwa systemy w okresie przejściowym
Przeniesienie wspólnot do nowego systemu odbywa się w podziale na grupy. Pierwsza grupa klientów może korzystać z ING Business już od 30 listopada 2021 roku, kolejne od 2 i 7 grudnia. Pozostałe planujemy przenieść w drugiej połowie stycznia 2022 roku. Wyłączenie dostępu do Mojego ING dla wspólnot nastąpi na koniec I kwartału 2022 roku. Tym samym w okresie przejściowym wspólnoty mieszkaniowe będą mogły korzystać jednocześnie z dwóch systemów.
Komunikacja w czasie migracji
W trakcie migracji klienci otrzymują od nas niezbędną komunikację, m.in. za pośrednictwem komunikatów w Moim ING, SMS-ów, a także wiadomości w ING Business. Przygotowaliśmy dla klientów również specjalną stronę, na której mogą znaleźć najważniejsze i aktualne informacje o migracji oraz o systemie ING Business. Dodatkowo w listopadzie spotkaliśmy się wirtualnie ze wspólnotami i zarządcami na webinarium poświęconym migracji. Ogromnym wsparciem dla wspólnot niezmiennie pozostają specjaliści z Sieci Przedsiębiorców.
Ogromnym wsparciem dla wspólnot niezmiennie pozostają specjaliści z Sieci Przedsiębiorców.
Zdalny onboarding dla nowych wspólnot
Wraz z przeniesieniem pierwszej grupy wspólnot mieszkaniowych z Mojego ING do ING Business 30 listopada udostępniliśmy także nowy, w pełni zdalny proces onboardingu dla nowych wspólnot. Dzięki niemu klienci automatycznie i całkowicie zdalnie otworzą rachunek bieżący w PLN, rachunek OKO w PLN i rachunek VAT oraz uzyskają dostęp do systemu bankowości internetowej ING Business. Wniosek o otwarcie rachunku jest dostępny dla klienta bezpośrednio na stronie www. Złożenie takiego wniosku samodzielnie przez wspólnotę jest możliwe po raz pierwszy w historii. Proces otwarcia to tylko cztery proste kroki, które zajmują 10 minut.
Złożenie wniosku samodzielnie przez wspólnotę jest możliwe po raz pierwszy w historii. Proces otwarcia to tylko cztery proste kroki.
Poszerzyliśmy ofertę
Nowy system bankowości to nie wszystko, co przygotowaliśmy dla naszych klientów. Poszerzyliśmy ofertę m.in. o nową usługę dla wspólnot mieszkaniowych – System Masowych Płatności (SIMP), który pozwoli im na:
- sprawne zarządzanie należnościami od lokatorów i ich łatwą obsługę w ING Business,
- szybką i jednoznaczną identyfikację płatności płatników,
- obniżenie kosztów i zmniejszenie pracochłonności uzgadniania uznań księgowych na rachunkach.
O usługę będzie można zawnioskować zdalnie poprzez wypełnienie wniosku o aktywację usługi SIMP, dostępnego w ING Business.
Wdrożyliśmy ofertę dla wspólnot mieszkaniowych, ponieważ:
- Tworzymy lekki model banku dla przedsiębiorców
Wszyscy wspólnie budujemy #NajlepszyBankDlaFirm. Zależy nam na tym, aby stworzyć lekki model banku dla przedsiębiorców, który w najlepszy sposób odpowiada na potrzeby klienta. A przede wszystkim dzięki któremu klient może zdalnie korzystać z produktów i usług, zarówno na desktopie, jak i w aplikacji mobilnej. Dlatego migracja wspólnot mieszkaniowych jest jednym z ważnych elementów realizacji naszej strategii. Cieszę się także, że jednocześnie z udostępnieniem ING Business daliśmy klientowi możliwość zdalnego nawiązania relacji z naszym bankiem.
Ewa Łuniewska - Wspólnoty mieszkaniowe potrzebowały digitalizacji procesów bankowych
Projekt PACE, który uruchomiliśmy wraz z Centrum Innowacji w 2020 roku, potwierdził nasze podejrzenia. To, czego potrzebowały wspólnoty mieszkaniowe, to digitalizacja procesów bankowych. Zwłaszcza ta grupa klientów miała duże trudności w zgromadzeniu w oddziale przedstawicieli w celu otwarcia konta i podpisywania kolejnych oświadczeń woli. Taką obsługę zapewnił im z łatwością ING Business, a umożliwienie zdalnego zakupu usługi SIMP okazało się spełnieniem ich potrzeb i oczekiwań.
Izabela Całusińska - To jeden z elementów naszej strategii
Udostępniliśmy wspólnotom system bankowości internetowej dla firm, który od lat jest doceniany przez naszych klientów oraz był wielokrotnie nagradzany przez gremia zewnętrzne. Od teraz kolejna grupa klientów może zarządzać finansami w sposób w pełni zdalny, bez konieczności wizyt w oddziale. Przeniesienie wspólnot mieszkaniowych do ING Business to jeden z elementów naszej strategii ujednolicania procesów oraz kanałów obsługi wszystkich klientów firmowych.
Joanna Więcek-Sitek - Jeszcze nigdy ten proces nie był tak prosty
Jako pierwszy i jedyny bank na rynku udostępniliśmy całkowicie zdalny proces otwarcia konta dla wspólnot mieszkaniowych. Dzięki niemu wspólnota złoży wniosek i podpisze umowę o konto w dowolnym miejscu i czasie bez konieczności wizyty w oddziale wszystkich reprezentantów. Proces zakładania konta dla wspólnot nigdy nie był taki prosty. To duże ułatwienie dla naszych klientów i specjalistów ds. przedsiębiorców.
Wojciech Widenka
Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy są zaangażowani w przeprowadzenie zmian, oraz tym, którzy współpracują z klientami, aby zapewnić im łatwe przejście na ING Business!
Agnieszka Bentkowska, Aleksandra Sztajnert, Agnieszka Giza, Andrzej Rydlewski – Centrum Client Onboarding,
Katarzyna Kolmas, Tribe – Cash Management,
Ewelina Kosturowska, Tribe – Business Banking Global Digital Platform