Archiwum numerów

    Zielona teslaza zielony kod Wyjątkowa kampania employer brandingowa

    Wydarzenia Autor : Krzysztof Matlak 1 minuta czytania

    W Polsce brakuje ponad 50 tys. specjalistów IT. 57 proc. pracodawców ma trudności w ich znalezieniu. My też, bo programistom z pracą w banku ... nie jest po drodze. Postrzegają bank jako miejsce mało dynamiczne, z nudnymi projektami i przestarzałymi technologiami. Dlatego w niecodzienny sposób postanowiliśmy pokazać im, że tak nie jest.

    Zamiast tradycyjnej kampanii rekrutacyjnej postanowiliśmy zrobić zupełnie coś innego... rzucić im wyzwanie, a przy okazji dać możliwość wygrania zielonej tesli na rok. Przygotowaliśmy aktywację, która miała zmienić postrzeganie banku w branży IT oraz zachęcić programistów do zapoznania się z naszymi ofertami pracy. Kluczem było kodowanie… a dokładniej mówiąc „zielone kodowanie”, czyli stworzenie takiego kodu, który zużywa jak najmniej energii. Dlaczego? Bo branża IT odpowiada dziś za 3 proc. globalnej emisji CO2, a według prognoz rynkowych ten udział może wynieść już 14 proc. w 2040 roku.

    Jako pierwszy bank w Polsce podjęliśmy temat digital pollution, podkreślając w komunikacji, że każdy wiersz kodu ma potencjał do redukcji emisji śladu węglowego.

    Kampanię prowadziliśmy w internecie i mediach społecznościowych

    Zielona tesla była widoczna na głównych portalach internetowych, w social mediach i na YouTubie.
    W remarketingu wracaliśmy do osób zaangażowanych w kampanię z kreacjami rekrutacyjnymi, napisanymi w języku, który dobrze znają – Javie i Pythonie. Popularny dziennikarz naukowy Karol Wójcicki opowiadał w naszym filmie
     o cyfrowym śladzie węglowym i o tym, dlaczego należy go minimalizować. Zachęcaliśmy też programistów do udziału w akcji na forach i zamkniętych grupach programistycznych.

    Dla pracowników zorganizowaliśmy Dni otwarte z teslą, żeby chętni mogli pojeździć elektrykiem, wzmocnić swoją świadomość ekologiczną i przekonać się, jak sami mogą wpływać na środowisko.

    Wyniki przeszły nasze oczekiwania. Dotarliśmy do 16 mln użytkowników. 130 programistów odpowiedziało na nasze wyzwanie. 10 finalistów rywalizowało o kluczyki do tesli. A zwycięzcę konkursu wyłoniliśmy 20 czerwca w trakcie wielkiej gali na konferencji „IT Manager of Tommorow” w Gdyni.

    Krzysztof Matlak, Expert Team Social Media & Content