Gwiazdy Bankowości dla INGRanking „Dziennika Gazety Prawnej” i PwC
ING Bank Śląski po raz siódmy z rzędu zwyciężył w rankingu „Gwiazdy Bankowości”, który ocenia całokształt działalności banku. ING uzyskał również pierwsze miejsca w kategoriach podsumowujących efektywność, innowacyjność, stabilność i relacje z klientami. Ranking jest organizowany przez „Dziennik Gazetę Prawną” i firmę doradczą PwC.
Po raz siódmy z rzędu jury konkursu oceniło ING jako najlepiej działający bank w Polsce. Na wynik w klasyfikacji generalnej dla najlepszego banku ma wpływ ocena z sześciu kategorii, są to: wzrost, efektywność, innowacyjność, stabilność, relacje z klientami oraz ESG. Bank zdobył łącznie 79,3 punkta (na 100 możliwych) i tym samym mocno wyprzedził pozostałe instytucje. Biorąc pod uwagę maksymalną możliwą do zdobycia punktację, prawie połowę łącznego wyniku można było uzyskać za rezultaty finansowe. Jak podano w uzasadnieniu: „Świadczą one o jakości zarządzania, są ważne dla inwestorów – tak strategicznych, jak i finansowych – ale też dla klientów; banki z dobrymi wynikami zapewniają większe bezpieczeństwo powierzonych im pieniędzy.”.
Prezes ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz
Prezes Brunon Bartkiewicz: – Utrzymanie pozycji lidera świadczy o tym, że nie ustajemy w naszych działaniach i cały czas koncentrujemy się na klientach. Tworzymy ofertę i innowacyjne rozwiązania, które spełnią, a nawet wyprzedzą, ich oczekiwania. Otrzymanie tytułu lidera w kategorii „Relacje z klientami” i to od samych klientów utwierdza nas, że idziemy w dobrym kierunku. To wyróżnienie jest efektem zaangażowania wszystkich pracowników, którzy swoją codzienną pracą sprawiają, że ten tytuł trafia właśnie do nas. To jest nasz wspólny sukces.
Nasze nagrody
- ING zajął pierwsze miejsca w kategoriach: „Gwiazda relacji z klientami”, „Gwiazda innowacyjności”, „Gwiazda efektywności”, „Gwiazda stabilności”.
- Najwyższe miejsce kategorii „Relacje z klientami” to zasługa samych klientów. Ich opinie były decydujące. W ramach badania klienckiego wzięto pod uwagę 12 tys. ankiet.
- Kapituła konkursu przyznała ING pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda Innowacji” za platformę SAIO, która pozwala klientom banku na automatyzację procesów biznesowych, nowości w aplikacji mobilnej oraz start wdrażania nowego systemu centralnego. Więcej na temat platformy przeczytasz tutaj.
- ING zajął drugie miejsce w kategoriach „Gwiazda wzrostu” oraz „Gwiazda ESG”. W tegorocznej edycji banki nagradzane były po raz drugi za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Członkowie kapituły w tej kategorii oceniali między innymi odpowiedzi banków na pytania dotyczące kampanii i programów edukacyjnych, uwzględnianie czynników ESG w ofercie, a także inicjatywy wewnętrzne, mające pozytywny wpływ na środowisko. ING był jedną z instytucji, która zebrała najwyższe oceny i awansował na drugie miejsce.
Kapituła konkursu
W skład kapituły ósmej edycji konkursu wchodzą eksperci z „Dziennika Gazety Prawnej”, firmy doradczej PwC, Fundacji Digital University oraz Polskiej Rady Biznesu. Autorzy rankingu przy jego tworzeniu korzystali z trzech źródeł informacji: audytowanych sprawozdań finansowych za 2020 i 2021 rok, ankiet wypełnianych przez banki oraz głosów klientów, którzy oceniali swój bank pierwszego wyboru.
Redakcja na podstawie komunikatu Biura Prasowego