Orzeł „Rzeczpospolitej” 2021dla ING
Nagroda Orła „Rzeczpospolitej” 2021 przypadła ING w kategorii „Usługi finansowe”. Wyróżnienie zostało przyznane w rankingu najszybciej i najefektywniej rozwijających się firm z „Listy 500”, która prezentuje największe polskie przedsiębiorstwa.
Jest mi bardzo miło, że efekty naszej pracy są zauważane przez niezależnych ekspertów. Odebranie tego wyróżnienia to swego rodzaju zobowiązanie na kolejne lata i motywacja do dalszej pracy, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Dziękuję za nagrodę w imieniu wszystkich pracowników ING, którzy swoją pracą i zaangażowaniem przyczynili się do tego sukcesu – powiedział prezes Brunon Bartkiewicz po przyznaniu nagrody.
Najwyższy zwrot z kapitałów własnych
Kapituła konkursu Orły „Rzeczpospolitej” zwróciła uwagę na to, że ING wyróżnia się nie tylko systematycznością rozwoju, lecz także bezpiecznym zwiększaniem skali działania. – W bankowości często się zdarza, że wzrost szybszy niż rynek okupiony jest rentownością: walka o klientów w warunkach silnej konkurencji wymaga obniżki marż lub pozyskiwania bardziej ryzykownych kredytobiorców, którzy w przyszłości mogą mieć problemy ze spłatą, co w konsekwencji kończy się dużymi odpisami. W ING nie widać takich „skutków ubocznych” szybkiego wzrostu: bank wręcz wyróżnia się pod względem rentowności i uzyskuje od lat najwyższy zwrot z kapitałów własnych w polskim sektorze bankowym – wyjaśniają autorzy rankingu.
Według wyliczeń „Rzeczpospolitej” nasz bank przez ostatnią dekadę urósł pod względem aktywów o ponad 170 proc. i na koniec września 2021 roku miał ich 200,5 mld zł. W tym samym czasie aktywa polskiego sektora bankowego zwiększyły się znacznie wolniej, bo o 100 proc.
Mocna pozycja w rynku małych i średnich firm
Jury zauważyło, że ING jest jednym z liderów sprzedaży kredytów mieszkaniowych, które są ważnym produktem, pozwalającym budować z klientem długoterminową relację, pozyskiwać depozyty i oferować mu inne produkty bankowe. Silną stroną naszego banku jest bardzo mocna pozycja w rynku małych i średnich firm. Przybywa nam też klientów detalicznych (na koniec września 2021 roku było ich 4,34 mln), co jest m.in. zasługą dobrej obsługi zapewnionej przez nowoczesne systemy bankowości mobilnej i internetowej.
O konkursie Orzeł „Rzeczpospolitej”
Kapituła konkursu wybrała laureatów w czterech kategoriach: „Przemysł”, „Nowe technologie”, „Handel i usługi niefinansowe”, a także „Usługi finansowe”. Wyróżnienie przyznawane jest od 2001 roku. Nagradzane firmy są oceniane na podstawie wskaźników opisujących efektywność, stabilność oraz zdolność do rozwoju.
Redakcja na podstawie informacji prasowej